در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور پیگیری موضوع‌های معلول شدن 60 هزار ایرانی در هر سال و افزایش 36 درصدی سرانه مصرف قهوه در ایران صورت می‌‌گیرد.

از معلول شدن 60 هزار ایرانی در هر سال تا حکایت سرپرستان کم سن و سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه وطن امروز،ایران، خراسان، مردم سالاری، جوان و آرمان در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون معلول شدن 60 هزار ایرانی در هر سال، کاهش سهمیه تاکسی‌های برون شهری و وانت‌های غیر فعال از اول اسفند ماه و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه مردم سالاری: وجود رفتارهای نامناسب رانندگان، بی توجهی به معاینات فنی خودرو‌ها، خواب آلودگی برخی از رانندگان و بی توجهی آن‌ها به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عوامل موثر بر افزایش سوانح رانندگی هستند، به طوری که ادامه‌ی این روند سرانجامی نافرجام را برای رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها به دنبال دارد.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع معلول شدن 60 هزار ایرانی در هر سال می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ آمار معلولان در اثر سوانح جاده‌ای به 60 هزار تن در سال رسیده است. سالانه 60 هزار تن در اثر تصادفات جاده‌ای به تعداد افراد دارای معلولیت اضافه می‌شوند، در حالیکه برخی از سازمان‌ها و مسئولان میزان آن را تا 100 هزار تن در سال نیز تخمین می‌زنند.

در ادامه نیز موضوع‌های لزوم پیشگیری از معلولیت و جلوگیری از ابتلا به معلولیت‌های ثانویه، آمار معلولان در who، جایگاه ایران به عنوان کشورهای منطقه‌ی قرمز خطرناک در رانندگی جاده‌ای، جایگاه ایران در 5 کشور اول دارای جاده‌های مرگبار، آمار نگران کننده‌ی معلولان بر اثر سوانح رانندگی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی خود به موضو‌ع‌های امکان پذیر شدن اقامت معلولان در بزرگترین خانه‌ی تاریخی ایران، افزایش 36 درصدی سرانه‌ی مصرف قهوه ایران و تغییر ذائقه‌ی مردم ایران می‌پردازد.

روزنامه خراسان:

*کاهش سهمیه تاکسی‌های برون شهری و وانت‌های غیر فعال از اول اسفند ماه

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش سهمیه تاکسی‌های برون شهری و وانت‌های غیر فعال از اول اسفند ماه می‌پردازد.

این روزنامه در این باره‌ آورده است: سهمیه سوخت تاکسی‌های برون شهری و 950 هزار وانت بار غیر فعال و خودروهای سنگین گازوئیلی از اول اسفند ماه سال 93 کاهش می‌یابد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های کاهش سهمیه تاکسی‌های برون شهری از 900 لیتر به 750 لیتر از اول اسفند ماه، کاهش سهمیه تاکسی‌های برون شهری دوگانه سوز از 900 لیتر به 500 لیتر، ساماندهی 950 هزار وانت بار غیر فعال در بخش حمل و نقل عمومی و حمل بار و تغییر سهمیه آن‌ها به 60 لیتر در ماه، سامان دهی 1 میلیون و 250 هزار وانت بار تا کنون، فراخوان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای ساماندهی دوباره وانت بارها، اصلاح سهمیه وانت بارها از اول فروردین ماه و... صورت می‌گیرد.

روزنامه آرمان:

*حکایت سرپرستان کم سن و سال

افزایش‌ آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مختلف به ویژه افزایش آمار طلاق، نبود مسئولیت پذیری مردان، نیازهای رفاهی، اجتماعی، روحی و روانی، اقتصادی و... مشکلات بسیاری را برای جامعه امروز به وجود آورده است.

روزنامه‌ آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حکایت سرپرستان کم سن و سال می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ افزایش آمار طلاق، نبود مسئولیت پذیری مردان و افتادن بار زندگی به دوش زنان باعث شده است که تعداد زنان سرپرست خانوار افزایش یابد.

این درحالی است که زنان سرپرست خانوار علاوه بر تحمل فشارهای مالی و اقتصادی و تامین مخارج فرزندان، نگاه‌های منفی جامعه را نیز تحمل کنند.

آمار کاهش سن زنان سرپرست خانوار نگران کننده است، به طوریکه بیش از 9 هزار زن سرپرست خانوار در کشور زیر 20 سال هستند.

در ادامه نیز موضوع‌های تشکیل چهار درصد زنان سرپرست خانوار زیر 20 سال از آمار 8 هزار و 973 زن سرپرست خانوار کشور، بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار در گروه‌ سنی 50 تا 59 سال و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های رشد قابل توجه طلاق در چند سال اخیر و تولید روزانه 8 هزار تن پسماند در تهران می‌پردازد.

روزنامه جوان:

*مصرف 42 درصد تریاک جهان در ایران

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مصرف 42 درصد تریاک جهان در ایران می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: آمار مصرف مواد مخدر در ایران همواره غیر قابل باور است. به اعتقاد برخی از مسئولان بیش از 60 درصد جرایم مرتبط با مواد مخدر و بیش از 6 میلیون تن در کشور تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارند، روزانه 8 تن معتاد می‌شوند و بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های حضور 1 میلیون و 325 هزار معتاد در ایران، مصرف سالانه بیش از 500 تن مواد مخدر، افزایش روزنامه 70 معتاد در 5 سال گذشته، اختصاص 63 تا 65 درصد از جرایم مرتبط با مواد مخدر، رشد 25 درصد مصرف شیشه و... صورت می‌گیرد.

روزنامه ایران:

*حذف بودجه‌ی مقابله با ریزگرد‌ها در مجلس

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حذف بودجه مقابله با ریزگرد‌ها در مجلس‌ می‌پردازد.

این روزنامه در این باره‌ آورده است سه روز از وقوع نخستین موج گرد و غبار در کشور می‌گذرد، به طوریکه بودجه‌ی مقابله با ریزگرد‌ها در مجلس حذف شده است. مجلس همه‌ی اعتبارات پیش بینی شده برای مقابله با پدیده‌ی گرد و غبار در بودجه‌ی سال 94 که در بودجه‌ی سازمان حفاظت محیط زیست گنجانده شده بود را به صورت کامل حذف و آن را به یکی از مصارفی که مد نظر خودشان است، منتقل کردند.

در ادامه نیز موضوع‌ها اختصاص اعتبار 60 میلیاردی از محل عوارض آلایندگی محیط زیست برای پایش نظارت و مقابله با گرد و غبار، اختصاص 55 میلیارد تومان به صورت ویژه برای بحث گرد و غبار و احیای تالاب‌ها و ... بررسی می‌شود.

روزنامه وطن امروز:

*وجود 50 درصد بازنشستگان زیر خط فقر

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وجود 50 درصد بازنشستگان زیر خط فقر می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ آمار مستمری بازنشستگان بر اساس قانون، هر سال باید طبق تورم اعلام شده به دست بانک مرکزی افزایش پیدا کند و این پیشنهاد نیز در مجلس مطرح است.

در ادامه نیز موضوع‌های اعلام نرخ 35 درصدی تورم در سال 92، افزایش 25 درصد حقوق بازنشستگان در سال 93، دریافت حقوق مختصر بازنشستگان، دریافت حقوق کمتر از 2 میلیون تومان بازنشستگان، زیر خط فقر بودن بازنشستگان بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع جزئیات کسر خدمت در ازای طرح‌های تحقیقاتی مشمولان دارای مدرک کارشناسی می‌پردازد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار