کریمی مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: گندم تولید شده در اردبیل ازنظر کیفیت رتبه ممتاز کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل یکی از قطب های تولید گندم در کشور است که علاوه بر تولید گندم مازاد خود گندم را به استان های همجوار نیز صادر می کند.

استان اردبیل دارای بیش از 6سیلوی بخش خصوصی و ملکی است که ظرفیت ذخیره سازی بیش از170هزار تن گندم را دارد و قرار است سیلوی 10هزار تنی سامیان اردبیل نیز به زودی به بهره برداری رسد.

خرید 219هزارتن گندم مازاد برنیاز دراستان اردبیل

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: امسال 219هزار تن گندم مازاد برنیاز در استان اردبیل از کشاورزان خریداری شده است.

در حال حاضر 40 مرکز خریداری گندم در استان اردبیل راه اندازی شده است که با خرید گندم کشاورزان طی 24ساعت هزینه گندم خریداری شده از طریق بانک به کشاورزان واریز می شود.

به گفته کریمی، امسال بابت خرید گندم 2 هزار و 319میلیارد تومان به حساب کشاورزان استان اردبیل واریز شده است و نظارت همه جانبه به مراکز خرید گندم دراستان وجود دارد.

خرید گندم از کشاورزان استان اردبیل همه ساله از10خرداد آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و گندم ذخیره شده در استان اردبیل برای 7 ماه دیگر نیز کافی است.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم ، باکیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.