مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی گفت: امروز غرب تئوری‌های پایان تاریخ و به بن‌بست رسیده ارائه می‌کند و جریان‌های پست مدرن دیگر به آخر خط رسیده‌اند و شاهد این مدعا آمار بالای خودکشی در بین فلیسوفان غربی است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین «امامی» مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی در نوزدهمین همایش "بیداری جنبش دانشجویی و ایجاد تمدن نوین اسلامی" که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ما معتقدیم تمدن ساخته نمی‌شود بلکه زایش پیدا می‌کند و تفاوت ساخته شدن تمدن با زایش آن در این است که بخش وسیعی از زایش خارج از اراده انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه تمدن پروژه‌ای جلو نمی‌رود، تصریح کرد: تمدن سخت افزاری و جمعی است اما فرهنگ نرم افزار است. یکی از خصوصیات جدی تمدن تحمیل‌گری آن است که این تحمیل آزادی عمل انسان‌ها را سلب می‌کند.

مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی با تعریف جدیدی از آزادی عمل ادامه داد: ما علاوه بر آنکه در جامعه و شهر خود نمی‌توانیم آزادی عمل داشته باشیم در ساختار بین‌المللی نیز این رویه ثابت است تمدن‌ها در ناخودآگاه انسان اثر کرده و رفته رفته انسان را مجبور به انجام برخی فعالیت‌ها می‌کند و این امر مختص تمامی تمدن‌ها از جمله اسلام است.

وی اضافه کرد: ما در تمدن به دنبال بیان فرهنگی هستیم به این معنی که در یک جامعه هم سنی‌ها را تحمل کنیم و هم مسیحیان را داشته باشیم شبیه حکومتی که بشار اسد در سوریه به آن پرداخته است که یک اقلیت علوی براکثریتی مسیحی حکومت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین امامی تصریح کرد: امروزه با انقلاب‌های جهان اسلام یا باید اسلام سکولار داشته باشیم یا جوامع مجبور خواهند شد چاره‌ای جز پذیرفتن ولایت و حکومت شیعه را ندارند.

مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی افزود: مسیری که برای حکومت شیعی اسلامی ترسیم شده است بیانگر جایگاه مهم این حکومت جهانی است و حکومت اسلامی شیعی در مرحله نظام سازی و سپس ورود به حکومت‌داری است.

وی در خصوص فقه اهل سنت خاطر نشان کرد: فقه اهل سنت دغدغه حکومت‌داری ندارد اساتید الازهر نه در مقابل مرسی موضع گرفتند و در مقابل مبارک تحرکی انجام دادند در کشور عربستان انتخابات برگزار نمی‌شود و به طور کلی فقه اهل سنت رویکرد سیاسی دارد اما دغدغه اعمال آن در قالب ولایت فقیه و علوم روز را ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین امامی اضافه کرد: در فقه شیعه حکومت بدون ولی فقیه مشروع شناخته نمی‌شود.

مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی ضمن یادآوری این که تحول فقه زمان‌بر است تصریح کرد: این مسئله نیاز به گذشت زمان دارد و ما در حال گذار از این مرحله می‌باشیم.

 وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عنوان کرده است من واقعا از ایران ترسیده‌ام کشوری که چنان گسترش یافته که لبنان و سوریه را تحت سیطره قرار داده است قطعا جای ترس هم دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین امامی اضافه کرد: در زمان ریاست جمهوری خاتمی متاسفانه کتبی در رشته فلسفه ترجمه و وارد بازار ایران شد که ولایت فقیه و سایر ارکان اساسی اصول فقه شیعه را زیر سوال برد و فقه تنها راه چاره و مبارزه با محتویات این کتب بود.

مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز غرب تئوری‌های پایان تاریخ و به بن‌بست رسیده ارائه می‌کند و جریان‌های پست مدرن دیگر به آخر خط رسیده‌اند و شاهد این مدعا آمار بالای خودکشی در بین فلیسوفان غربی می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار