مقامات آمریکا از دستگیری مردی به اتهام ایجاد آتش سوزی عمدی در یک مرکز اسلامی در شهر هوستون، خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات آمریکا روز دوشنبه از دستگیری مردی بی‌خانمان به اتهام ایجاد آتش سوزی عمدی که موجب تخریب ساختمان یک مرکز اسلامی در شهر هوستون شد، خبر دادند. 

مسئولان اداره آتش نشانی هوستون دیشب در نشستی خبری اعلام کردند «داریل فرگوسن»، مرد بی‌خانمان ۵۵ ساله‌ای که نزدیک مرکز اسلامی هوستون زندگی می‌کند، به اتهام ایجاد آتش سوزی عمدی در این مرکز دستگیر شده است. 

به گفته مقامات، این فرد اعتراف کرده است که این ساختمان را به آتش کشیده است، اما ماموران تحقیق به انگیزه این فرد اشاره نکردند. 

این آتش سوزی روز جمعه در ساختمان مؤسسه‌ای اسلامی در جنوب شرقی هوستون رخ داد. از‌‌ همان ابتدا مسئولان مرکز معتقد بودند که آتش سوزی عمدی بوده است. ماموران تحقیق نیز ماده‌ای مشتعل کننده در محل آتش سوزی پیدا کردند. 

دفتر «شورای روابط آمریکا _ اسلام» که یک سازمان حمایت از آزادی‌های مدنی مسلمانان است از مقامات ایالتی و فدرال خواسته بودند درباره این آتش سوزی تحقیق و مشخص کنند که آیا آتش سوزی عمدی بوده، و در صورت عمدی بودن انگیزه آن تعصبات مذهبی بوده است یا خیر. 

این آتش سوزی درست چند روز پس از آن رخ داد که ۳ دانشجوی مسلمان به ضرب گلوله یک مرد سفیدپوست در خانه‌شان در ایالت کارولینای شمالی آمریکا کشته شدند. 

با اینکه پلیس می‌گوید نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد قتل این افراد به خاطر اختلاف بر سر جای پارک بده است، اما خانواده‌های قربانیان تاکید دارند که انگیزه قاتل تعصبات مذهبی بوده و به همین دلیل خواستار تحقیق پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) در این باره شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار