در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور 9 برنامه دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها و ضرورت برنامه ریزی واقع گرایانه در حوزه‌ی زنان پیگیری‌ می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه وطن امروز، ایران، مردم سالاری، خراسان و جوان آمادگی ایران برای تغییر کشت مواد مخدر در افغانستان، احیای حقابه طبیعت و سفره‌های زیر زمینی، طرح ساماندهی ساکن‌ حاشیه‌ شهرها در شورای اجتماعی کشور و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت.

*روزنامه جوان:

افزایش آلاینده‌های محیط زیست از جمله آلاینده‌های پسماند‌های شهری، پسماند‌های بیمارستانی و عفونی در چند سال گذشته، مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، به طوریکه این روزها وجود پسماند‌های بیمارستانی در شهر تهران اهالی این شهر بزرگ را دچار معضلات بسیاری کرده است.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سرنوشت نیمی از 200 تن زباله‌ی عفونی که مشخص نیست، می‌پردازد.

در این گزارش‌‌ آمده است؛ حدود 7 هزار مرکز درمانی کوچک و بزرگ در شهر تهران وجود دارد که پیش بینی می‌شود حدود 200 تن زباله عفونی و پزشکی در طول روز در این مرکز تولید می‌شوند.

در ادامه نیز موضوع‌های جمع آوری نیمی از پسماند‌های بیمارستانی، انعقاد حدود 700 قرارداد میان مراکز درمانی و سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تهران برای جمع آوری پسماند‌های بیمارستانی، بی خطر سازی زباله‌های بیمارستانی، صدور اخطاریه‌ برای حدود 150 مرکز درمانی در شهر تهران، تولید روزانه 70 تن پسماند پزشکی، تولید 15 تن پسماند عفونی، جمع آوری 90 تن از 300 تن زباله بیمارستانی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های نعل وارونه مجلس برای تبدیل سازمانی ضعیف به وزارتخانه، بزرگترین سد راه شکل گیری وزارت محیط زیست می‌پردازد.

روزنامه خراسان:

 9 برنامه دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع برنامه دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ بررسی راه‌های مقابله با پدیده‌ی ریزگرد‌ها در استان خوزستان از مهمترین موضوع‌های جلسه‌ی روز یکشنبه 26 بهمن سال 93 هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام روحانی بود که در این جلسه 9 برنامه برای مقابله با ریزگرد‌ها بررسی و تصویب شد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های پدیده ریزگرد‌ها در استان خوزستان و برخی مناطق دیگر کشور و راه کارهای مقابله با این پدیده، احیای تالاب‌ها، تعیین الگوهای جوی موثر بر تولید گرد و غبار و اولویت بندی کانون‌های موثر، توسعه و ارتقای سامانه‌ی مدل سازی پیش آگاهی، ارتقای زیر ساخت‌های فناوری برای پیش بینی به موقع، اجرای عملیات بیابان زدایی و... می‌پردازد.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع طرح ساماندهی زمان ساکن حاشیه شهرها در شورای اجتماعی کشور می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری


* آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان


افزایش گرایش به موادمخدر در کشورهای مختلف باعث ایجاد معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار در جهان شده است، به طوری که برخی از کشور‌ها به ویژه افغانستان از کشت موادمخدر در تامین معیشت خود استفاده می‌کنند و این معضل بزرگ نگران کننده است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ تولید ۶ هزار و ۴۰۰ تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند و باید برای کشت جایگزین در این کشور تلاش کنیم.

در ادامه نیز موضوعات ارزیابی و تحولات وضعیت موادمخدر در منطقه، برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای، تامین معاش و تغییر الگوی کشت در افغانستان، تاثیر دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان، اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان و... بررسی می‌شود.

همچنین، روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع توسعه پذیرش دانشجو در سه دانشگاه محدود می‌شود، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

* پسر دخترنمای شبکه‌های اجتماعی آفلاین شد


روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به آفلاین شد پسر دخترنمای شبکه اجتماعی می‌پردازد. 


این روزنامه در این باره آورده است؛ چندی پیش پسری در پوشش دختر به برقراری ارتباط و سپس مزاحمت اینترنتی برای خانم‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل اقدام به دوستی و رد و بدل عکس و اطلاعات خصوصی آن‌ها می‌کرد.

در ادامه نیز موضوع‌های دستگیری پسری در پوشش دختر که اقدام به برقراری ارتباط با خانم‌ها می‌کرد، مزاحمت هویتی و تهدید خانم‌ها، تشکیل تیم کارآگاه مهندسان پلیس فتا، شناسایی و دستگیری پسر دخترنما، بازجویی از پسر دخترنما و... بررسی می‌شود.

روزنامه ایران
* احیای حقابه و سفره‌های زیرزمینی 


روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع احیای حقابه طبیعت و سفره‌های زیرزمینی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، بخشی از اعتبارات سال ۹۲ صرف خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای ذرات ۲. ۵ میکرون و نصب در ۱۵ شهر خوزستان شده است. در کنترل ریزگرد‌ها طرح مالچ بیولوژی و مالچ نفتی مطرح است، بدون شک مالچ نفتی در تالاب‌ها کاربری ندارد، مگر اضطرارشان، اما مالچ پلیمری نیاز به تائیدیه‌های لازم دارد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تصویب ۳۰ هزار هکتار مالچ پاشی و بوته کاری، عوامل متعدد منشاء ریزگرد‌ها، اعتراض سازمان محیط زیست به حذف اعتبار برای مقابله با ریزگرد‌ها در بودجه ۹۴، نصب دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای ذرات ۲. ۵ میکرونی شده، در ۱۵ شهر خوزستان و... صورت می‌گیرد.

همچنین، روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خودبه موضوع‌های افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها برای سال آینده، ضرورت برنامه ریزی واقع گرایانه در حوزه زنان، تدوین طرح فراگیر برای مبارزه با موادمخدر و محدود شدن توسعه کمی دانشگاه‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار