سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا تاکید کرد که سخنرانی نخست وزیر این رژیم در کنگره آمریکا بر علیه ایران بر روابط اسرائیل با دولت آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

تلاش به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، "ران درمر "سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در سخنانی در نشست چهارشنبه گذشته با حضور مقام های کنسولی این رژیم در آمریکای شمالی گفت که تلاش "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل برای نفوذ در توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران، به قیمت متاثر شدن روابط تل آویو با دولت آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش 3 دیپلمات اسرائیلی در این باره به هاآرتص گفتند که درمر سعی داشته تا بحران کنونی با دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را بی اهمیت جلوه دهد.

وی  همچنین اذعان کرده است که اسرائیل هزینه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را پرداخت خواهد کرد، ولی این مساله را تکذیب کرد که این سخنرانی یک ضربه مرگبار بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

یک دیپلمات صهیونیست در این خصوص به نقل از درمر گفت: شاید چنین چیزهایی در گذشته وجود داشته است؛ شما نباید این مساله را یک ضربه بزرگ به روابط بدانید.

درمر  در ادامه مدعی شد: سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تنها شانس اسرائیل است تا سعی کند از یک توافق بد با ایران جلوگیری شود، چرا که اسرائیل در شرایط کنونی تقریبا هیچ گونه توانایی برای نفوذ بر روند مذاکرات از سایر کانال ها ندارد.

وی همچنین گفت: نگرانی بزرگ اسرائیل تنها هزاران سانتریفیوژی نیست که ظاهرا آنها را حفظ می کند، بلکه این واقعیت است که توافقنامه پیشنهادی تنها 10 تا 15 سال دوام خواهد داشت و پس از این مدت همه محدودیت ها علیه برنامه هسته ای ایران، لغو خواهد شد و ایران قادر خواهد بود تا بدون مانع، برنامه هسته ای خود را توسعه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این خصوص سخنان درمر خودداری کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار