شورای ملی ایرانیان آمریکا از اقدام دانشگاه امپرس در ماساچوست آمریکا در خصوص خودداری از پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته ها انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس گزارش داد: دانشگاه امپرس در ماساچوست آمریکا با خودداری از پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته ها اعلام کرده است رویکردش در این زمینه در راستای سیاست واشنگتن در زمینه اعمال تحریم هایی علیه تهران اتخاذ شده است. 

بر اساس این قانون که از روز یکم ماه فوریه اجرایی شده است ، دانشگاه امپرس در ماساچوست از ثبت نام دانشجویان ایرانی در رشته های مهندسی و علوم طبیعی خودداری می‌کند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا می گوید تفسیر دانشگاه امپرس از این قانون دارای مشکلاتی است و ممکن است ناقض قانون فدرال در زمینه حفاظت از اتباع در مقابل تبعیض نژادی باشد.

کنگره آمریکا در ماه اوت سال 2012، قانونی را وضع کرد که صدور گذرنامه برای شهروندان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا را در صورتی منع می کند که آنها قصد داشته باشند در رشته های مرتبط با انرژی یا مرتبط با 
علوم هسته ای تحصیل و سپس در ایران فعالیت کنند. اما قانون فدرال آمریکا مانع از تحصیل اتباع ایرانی دارای شرایط لازم در رشته های علوم و مهندسی نمی شود و هر درخواستی در این زمینه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار