عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: منتظریم و امیدواریم که اعترافات جیسون رضاییان که از زبان خود او نقل شده و بسیار حائز اهمیت است، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.

اعترافات
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی امروز سه‌شنبه (28 بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: از صدا و سیما درخواست می‌کنیم  اعترافات جیسون رضاییان در خصوص فعالیت‌های جاسوسی که برای ضربه زدن به ملت ایران داشته را پخش کند و در اختیار عموم قرار دهد.   
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جیسون رضاییان برای اطلاع عموم مردم اعترافاتی کرده و گفته است در طول مدت حضورش در ایران چه اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام داده است.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: علاوه بر این یک سوال مهم وجود دارد و آن سوال این است که چه کسی حمایت کننده از این فرد بوده که توانسته در قالب خبرنگار واشنگتن پست از نقاط حساس جمهوری اسلامی ایران بازدید کند، هر چند بعد از این بازدید گزارش‌های نیمه مثبتی را در واشنگتن پست به چاپ می‌رساند.
 
وی ادامه داد:‌ هدف اصلی جیسون رضاییان از این بازدیدها تهیه آن گزارش‌ها نبوده بلکه هدف او طراحی و برنامه‌ریزی برای فشار بیشتر به صنایع کشور ما در حوزه‌های مختلف بوده است که بیش از این نمی‌توانم در این باره توضیح دهم.
 
رسایی تاکید کرد: منتظریم و امیدواریم که اعترافات جیسون رضاییان که از زبان خود او نقل شده و بسیار حائز اهمیت است، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در رابطه با شکایت تعدادی از نمایندگان در خصوص اعلام اسامی 170 نماینده‌ای که پول گرفته‌اند به کمیسیون متبوعش گفت: بنده تا هم اکنون از این شکایت اطلاعی ندارم اما قاعدتا وظیفه کمیسیون اصل 90  رسیدگی به طرز کار یک دستگاه است و این مورد موضوعی نیست که کمیسیون اصل 90 به آن رسیدگی کند و قوه قضائیه باید به این مسئله رسیدگی کند.
 
رسایی افزود: درخواست ما هم این است که قوه قضائیه نسبت به موضوع مذکور با حساسیت بالا و توجه ویژه رسیدگی کند چرا که کمک گرفتن و تبلیغات در ایام انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و حتی شورای شهر امر رایج و متداولی است اما در یک صورت عمل مجرمانه‌ای محسوب می‌شود و باید حتما با آن برخورد شود آن هم این است که این کمک ها از منابع ناسالمی دریافت شود و یا این که این کمک‌ها در قبال توقعاتی دریافت شود که تشخیص این موضوع به عهده قاضی است و باید به آن رسیدگی کند.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: چه کاندیداهایی که چنین ارتباط‌هایی را با رحیمی برقرار کرده‌اند یا با هر کس دیگر و چه کسانی که در انتخابات مجلس  مرتکب چنین کاری شدند کما این که چنین شائبه‌هایی وجود دارد و بعضی‌ها واسطه می‌شوند کمک می گیرند، مبالغ میلیاردی می‌گیرند اما همه این پول‌ها را به حساب آن ستاد نمی‌ریزند.
 
وی تاکید کرد: بنده شخصا هیچ کمکی را به این شکل قبول نمی‌کنم و شان نمایندگی را نمی‌بینم که چنین کاری انجام دهم. در ایام انتخابات هم اگر کسی در این زمینه پیشنهاد داشت اعلام می‌کردم شماره حساب ستاد این شماره است و شما می‌توانید کمک خود را به این حساب واریز کنید.
 
رسایی یادآور شد: کسی که توقع داشته باشد و در قبال این کمک‌ها برنامه داشته باشد هیچ وقت حاضر نیست به صورت ناشناس این پولها را به حساب ستادهای انتخاباتی بریزد، کسی که جلسه می‌گذارد و دوست دارد در چشم کاندیدا باشد و بگوید که این کمک‌ها را کرده است حتما بعدا در قبال این کمک‌ها برنامه طراحی و مطالبه دارد که این موضوع در جناح‌های سیاسی رایج است و باید به همه این موارد رسیدگی شود.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اگر کمک‌هایی هست که این دو ویژگی یعنی یک منابع ناسالمی است و دوم در قبال کمک توقعاتی وجود داشته باشد را داراست، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود که تشخیص در مورد آن به عهده دستگاه قضا است.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: جیسون ، رضاییان ، جاسوس ، رسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار