رئيس سازمان تحقيقات ، ترويج و آموزش كشاورزي تاكيد كرد : تغيير شرايط اقليمي و محدويت منابع آبي كشور ايجاب مي كند كه اقتصاد كشاورزي به سمت الگوهاي دانش بنيان و هوشمندانه حركت كند و بهره وري منابع آب افزايش يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اسكندر زندمسير تحقق اين اهداف را توسعه پژوهش ها و تحقيق و توسعه دانست و افزود : تحقيقات بخش كشاورزي در وزارت جهادكشاورزي متمركز شده و سهم دانشگاه ها و ديگر بخش ها خيلي كمتر است.
 
وي با بيان اينكه بيشتر بودجه تحقيقات كشاورزي صرف هزينه هاي جاري و حقوق و مزاياي كاركنان مي شود ؛ گفت : بايد اعتبارات پژوهشي را افزايش دهيم تا دستاوردهاي تبديل پول به علم كه همان تحقيقات است ، بيشتر شود.
 
زند اظهار داشت : وظيفه موسسه اصلاح بذر به زراعي 50 محصول زراعي و 25 محصول باغي است و هدف ما توليد نهادهايي است كه در مقابل خشكسالي و كم ابي مقاوم باشد و بايد الگوي كشت را متناسب با محدوديت ها و آينده نگري منابع اب كشور تغيير دهيم.
 
وي افزود : دانش فني توليد بذر به ويژه بذر گندم ، ذرت سورگم و حبوبات در يك سال اخير واگذار شده است.
 
معاون وزير جهاد كشاورزي همچنين از همكاري بخش هاي خصوصي استقبال كرد و گفت : با سه مركز دانشگاه، بخش بين الملل و بخش خصوصي همكاري داريم و تاكنون حدود 80 دستاورد پژوهشي را در بخش خصوصي تجاري سازي كرده ايم.
 
معاون وزير جهاد كشاورزي گفت : كاهش شدت مصرف اب در كشاورزي ( سهم اب در توليد محصول) رويكردي مهم است و اينده اقتصاد كشاورزي را تعيين مي كند و بايد همه مردم و كشاورزان تلاش كنند.
 
اقاي زند گفت : توسعه پايدار اقتصاد كشاورزي بايد مبتني بر الگوهاي دانش بنيان باشد و كشاورزي توليد محصولات ارگانيك كه در جهان درحال گسترش است در ايران هم بايد توسعه يابد و ظرفيت هاي خوبي داريم.


انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، توسعه ، اقتصاد ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار