همزمان با برگزاری میزگرد فرهنگیان همزبان دو ملت ایران و افغانستان در مشهد، مستند «شهید غریب» اثر محمدسرور رجایی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از عمارفیلم، عصر امروز در برنامه‌‏ای با عنوان میزگرد فرهنگیان همزبان دو ملت ایران و افغانستان، مستد «شهید غریب» اثر محمدسرور رجایی در پردیس سینمایی هویزه به نمایش در می آید.

مستند «شهید غریب» معرفی یک شهید افغانستانی دفاع مقدس است که پیکرش در یکی از شهرهای ایران تدفین شده است و جایگاه ویژه ‏ای نزد اهالی آن شهر دارد.

برنامه‏ی «میز گرد فرهنگیان همزبان دو ملت» مراسمی است که با همکاری شورای فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران، دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه راه اندازی شده است.

در مراسم امروز بهروز افخمی، نادر طالب‌زاده و محمدکاظم کاظمی به عنوان مهمانان اصلی حضور دارند. همچنین تعدادی از عوامل فیلم نیز در کنار 120 نفر از فرهنگیان و هنرمندان مهاجر ساکن مشهد در این برنامه حضور خواهند داشت.

همچنین در این نشست، فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» نیز اکران می شود. جمشید محمودی در «چند متر مکعب عشق»، تلاش کرده است باب گفتمانی اصیل بین دو ملت همزبان و هم‏ فرهنگ ایران و افغانستان را احیا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.