در بیانیه پایانی نشست سالانه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید شد

گفتمان اصولگرایی احترام به سلایق گوناگون را جزو اصول اولیه خود می‌داند

گفتمان اصولگرایی در طول دوران حیات خویش همواره احترام به عقاید و سلایق گوناگون را یکی از اصول اولیه و اساسی خود تعریف و همواره نیز بر آن پای‌بند بودند.

گفتمان اصولگرایی احترام به سلایق گوناگون را جزو اصول اولیه خود می‌داند
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان همایش سالیانه خود که با عنوان "جنبش دانشجویی و بیداری اسلامی" در مشهد مقدس برگزار شد، از وحدت اصولگرایان حمایت کردند.  
 
متن بیانیه به شرح زیراست:  
 
"هر چه زمان می‌گذرد تجمع اصحاب حق ضروری‌تر و فوری‌تر احساس می‌کنم" مقام معظم رهبری
 
وحدت کلمه به تعبیر زیبای امام خمینی(ره) رمز پیروزی ما بوده و خواهد بود اهمیت همگرایی و هم چنین ضرورت تاریخ آن در میان نیروهای طرفدار گفتمان اصولگرایی امروزه به حدی واضح و مبرهن است که چرایی گفتگو درباره آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
وحدت و همگرایی در حقیقت وسیله تجمیع ظرفیت‌ها و به حداکثر رساندن بازده فعالیت‌ها در میان نیروهای متعلق به یک گفتمان واحد است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: گفتمان اصولگرایی در طول دوران حیات خویش همواره احترام به عقاید و سلایق گوناگون را یکی از اصول اولیه و اساسی خود تعریف و همواره نیز بر آن پای‌بند بودند.
 
برهمین اساس ما در جریان اصولگرایی شاهد حضور طیف‌های گوناگون همراه با سلایق متفاوت و مختلف هستیم لیکن همه جریان‌ها و طیف‌های اصولگرایی در یک نکته با یکدیگر مشترکند و آن نیز اصول مشترک اساسی و تغییرناپذیر اندیشه اصولگرایی است که عبارت است از پای‌بند عملی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از اصل ولی فقیه و همین نکته است که ضامن هم‌گرایی و همکاری صمیمانه بین نیروهای معتقد به این گفتمان است.
 
در ادامه این بیانیه دانشجویان جامعه اسلامی تصریح کردند: جریان اصولگرایی در طول دوران حضور پرافتخار خود در عرصه سیاسی کشور کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته و اقبال اساسی مردم و جامعه به این گفتمان موید همین نکته است.  
 
جلب نظر مردم عزیز ایران اسلامی و کشف پیروزی‌های درخشان و مستمر در طول یک دهه اخیر خود گواه بزرگی بر این مدعاست اما آنچه مسلم است توجه به این نکته است که همه این پیروزی‌ها و کامیابی‌ها در نتیجه وحدت، همدلی و همگرایی در میان ما بوده است.
 
در تمام این برهه‌ها این همکاری و همدلی بین جریان‌های اصولگرایی است که راهگشا و ثمربخش واقع گردیده است کسب بیشترین کرسی‌ها در انتخابات شوراها در سال 81، پیروزی قاطع اصولگرایی در انتخابات مجلس در سال 82، پیروزی بزرگ و کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، استمرار این پیروزی‌ها در انتخابات مجلس هشتم در سال 86، ایستادن بر صدر قله‌های رقابت‌های سیاسی و شکستن رکورد بیشترین رای در انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 و هم چنین کسب بیشترین کرسی‌های مجلس نهم در انتخابات سال 90 همه و همه ثمره کوچکی از شجره وحدت بوده است.
 
شایان ذکر است که حاصل از تفرق، اختلاف و واگرایی در میان ما نتایج انتخابات سال 92 بوده است چنانچه براساس تحلیل کارشناسان سیاسی شکست ما در این انتخابات آن هم پس از یک دهه اقبال بی‌نظیر مردم شکستی تاکتیکی بوده است و نه شکستی گفتمانی؛ همه این گزاره‌ها ما را بر اهمیت همدلی در میان جریان های مختلف اصولگرایی رهنمود می‌کند خوشبختانه در یک سال اخیر شاهد تکاپوها و جنب و جوش‌های فراوانی برای زمینه سازی همنشینی نیروهای دل‌بسته به انقلاب اسلامی بوده‌ایم.
 
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به عنوان یک تشکل دانشجویی، سیاسی و ارزشی از همه کسانی که در این برهه حساس به نقش آفرینی پرداخته‌اند تقدیر و قدردانی می‌کند.
 
در ادامه این بیانیه خاطر نشان شد: با توجه به مقدمات فوق می‌توان چنین اظهارنظر کرد که وحدت بزرگان و سیاسیون جریان اصولگرا در این برهه حساس خواسته و مطالبه تمام مردم عزیز طرفدار این گفتمان و هم چنین فعالین سیاسی و فرهنگی جبهه بزرگ اصولگرایی است.
 
جامعه اسلامی دانشجویان با لحاظ موارد فوق ضمن حمایت از فرآیند طی شده نشست‌ها و جلسات همگرایی در یک سال اخیر ادامه چنین روندی را به عنوان مطالبه سیاسی خود از بزرگان، احزاب، گروه‌ها و فعالین سیاسی اصولگرا مطرح می‌نماید و یادآور می‌شود که چنین رویکردی اکنون مطالبه همه هرم اصولگرایی است.
 
جامعه اسلامی دانشجویان هم چنین در راستای مباحث مربوط به وحدت در میان نیروهای اصولگرا ذکر نکات زیر را ضروری می‌داند: انقلاب اسلامی ایران به فرموده رهبر کبیر انقلاب نتیجه وحدت کلمه، اتحاد و همدلی بوده است آشکار است که استمرار این کام‌یابی‌ها نیازمند همان همدلی‌ها و همگرایی‌هاست.
 
امروزه لازمه حضور قاطع و استوار نیروهای معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی همگرایی، اتحاد و همدلی است.
 
نکته دوم برخورداری روحانیت انقلابی در فرهنگ اسلامی از جایگاه والا می‌باشد چنانچه در طول تاریخ نیزاین روحانیت بوده که ضامن عدم انحراف و التقاط در آموزه های اصیل تشیع اسلامی بوده است اندیشه و گفتمان اصولگرایی با اعتقاد راسخ به چنین جایگاه و مرتبه ای برای عالمان دینی همواره آنان را مرجع و راهنمای خود در مسیر حرکت قرار داده است. عالمان دینی برای ما روشنگر مسیر و هدایتگر ما در مسیر سیاسی‌مان بوده است چرا که اعتقاد راسخ ما این است که سیاست ما عین دیانت ماست. جریان اصولگرایی همواره با اعتقاد به چنین مبانی استوار و اصولی خود به روحانیون اصیل انقلابی و اسلامی رجوع کرده و از آنها طلب ارشاد و راهنمایی داشته است.
تبلور چنین نگاهی را می‌توان در مرجعیت سیاسی عالمان وارسته‌ای چون آیت‌الله مهدوی‌کنی (ره) و آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله مصباح یزدی جست‌وجو کرد.
رابطه ما با روحانیت اصیل انقلابی رابطه نظارت آنها بر ماست که هیچکس را در برابر انحراف از رجوع به عالمان انقلابی گریزی نیست.
امروز نیز جریان‌ها و طیف‌های مختلف اصولگرایی خود را از چنین نعمت پرباری محروم نخواهند کرد که مقدم بر وحدت ظاهری وحدت باطنی است امروز می‌بایست همه جریان‌های اصولگرا اختلافات و کدورت‌های سیاسی گذشته را به فراموشی بسپارند و جز در مقام آسیب‌شناسی آن هم در زیر سقف گفت‌وگوهای خصوصی و تخصصی از مطرح کردن آن بپرهیزند که امروز با توجه به بصیرت و شناخت فضای سیاسی جامعه توسط سیاست‌ورزان سران اصولگرا این مهم تحقق یافته است.
 
وحدت اصولگرایان در استان‌های مختلف در حال انجام است و نتایج ملموس آن ان‌شاءالله در حضور منسجم، منظم و متحد نیروهای اصولگرا در انتخابات سال 94 و طعم شیرین پیروزی پس از آن قابل درک خواهد بود.
 
4-نیروهای اجتماعی اصولگرایان نقش بسزایی در یک سال آینده خواهند داشت. چنانچه ذکر شد نباید درباره اختلافات موجود و طبیعی در بین طیف‌های گوناگون به گونه‌ای غیرتخصصی و بیرون از جلسات گفت‌وگوهای درون و بیرون از جلسات گفت‌وگوهای درون‌گروهی بحث کرد. الزامات چنین روشی باید توسط نیروهای اجتماعی اعم از تحلیلگران، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، نشریات و بدنه اجتماعی نیروهای اصولگرا لحاظ شود.
 
چنانچه در یک سال گذشته چنین رویه‌ای طی شده و افق روشنی را پیش رویمان گشوده است.
 
در انتها اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور ضمن حمایت چند باره خود از روند وحدت نیروهای اصولگرا از خداوند منان سربلندی، موفقیت و پیروزی را برای همه معتقدان به آرمان‌های انقلاب اسلامی مسئلت دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: بیانیه ، احزاب ، تشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار