معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی نسبت به ادامه بازداشت بنیانگذار گردان‌های انقلابی لبنان در زندان‌های فرانسه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «شیخ نعیم قاسم» در دیدار با اعضای کمپین آزادی «جرج عبدالله» با خطاب قرار دادن دولت فرانسه گفت: شعارهایتان در خصوص حقوق بشر کجا و ظلمی که در حق مبارز «جرج عبدالله» روا می‌دارید کجا؟

وی در ادامه گفت: آیا فشارهای آمریکا برای بازداشت «جرج عبدالله» مهم‌تر از کرامت فرانسه است؟

معاون دبیرکل حزب الله با درخواست از فرانسه برای آزادی «جرج عبدالله» در سریع‌ترین وقت ممکن، تاکید کرد: ادامه بازداشت «عبدالله» نقض آشکار حقوق بشر و دست کشیدن از کرامت ملی و اقدامی خوسرانه است که چهره فرانسه را در جهان مغشوش کرده و فرانسه را به کشور سرکوب آزادی‌ها مبدل می‌کند.

«شیخ نعیم قاسم» گفت: ادامه بازداشت «جرج عبدالله» از سوی فرانسه بویژه پس از انتهای محکومیتش در سال 2009، هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد. 

«جرج ابراهیم عبدالله» شهروند لبنانی در سال 1984 (1362) به اتهام دست داشتن در ترور چند آمریکایی و اسرائیلی، در فرانسه بازداشت و در دادگاه محاکمه و به 28 سال حبس محکوم شد؛ 10 ژانویه 2013 میلادی، دوران محکومیت وی به پایان رسید، اما آزاد نشد. اطلاعات موجود حاکی از آن است که فشارهای پشت پرده آمریکا و اسرائیل، مانع آزادی وی از زندان شده است

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار