کاناپه يکي از وسايلي است که مي توان از آن استفاده هاي مختلفي کرد. نشستن براي تماشاي تلويزيون، خواندن کتاب و حتي خوابيدن روي آن، همگي از موارد استفاده کاناپه هستند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ جالب است بدانيد که از بعضي کاناپه ها مي توان براي مهمان هاي رسمي و در اتاق پذيرايي هم استفاده کرد. با اين حال اگر خواستار خريد کاناپه اي خوب از لحاظ اندازه، رنگ و زيبايي هستيد خواندن ادامه اين مطلب مي تواند به شما در انتخاب کاناپه مناسب کمک کند.

اندازه و ابعاد

يک کاناپه خوب و عالي ۱۰۰ سانتي متر عمق، ۱۵۰ سانتي متر طول و ۹۰ سانتي متر ارتفاع و بلندي با يک نشيمن گاهي ۴۷ سانتي متري دارد. اگر علاقه داريد يک کاناپه قديمي و سنتي داشته باشيد کاناپه اي با دسته کتيبه دار انتخاب مناسبي است و براي يک کاناپه مدرن، کاناپه اي با دسته اي چهار گوش با همان مقياس هاي گفته شده را به شما پيشنهاد مي کنيم.

طول کاناپه

بسياري از مردم تمايل دارند کاناپه هايي داشته باشند که طول آن ها براي دراز کشيدن و حتي خوابيدن مناسب باشد، بنابراين به آن ها کاناپه هاي با طول ۲۲۵ سانتي متر يا حتي بزرگ تر از فضاي شان پيشنهاد مي شود.

فضاهاي بدون ديوار

در جاهايي که کاناپه به ديوار تکيه داده نمي شود، هميشه به جاي پشتي ها و کوسن هاي شل و سست از يک پشتي سفت و محکم استفاده کنيد. اين پشتي محکم کمک مي کند به راحتي به آن تکيه کنيد. اندازه پشتي کاناپه را کمي کوتاه (حدود ۸۰ سانتي متر) انتخاب کنيد.

هماهنگي رنگ ها

براي داشتن فضايي آرام کاناپه هايي در رنگ هاي يکپارچه و هماهنگ با رنگ ديوارها و پرده ها توصيه مي شود.



تشک هاي نشيمن گاه

کاناپه هايي را که دو تشک در قسمت نشيمن گاه دارند، انتخاب نکنيد چون بيشتر از دو نفر روي اين کاناپه نمي توانند بنشينند. اگر کاناپه شما ۱70 سانتي متر يا بيشتر طول دارد از سه تشک در قسمت نشيمن گاه استفاده کنيد و اگر طول کاناپه ۱50 سانتي متر يا کمتر است، فقط از يک تشک استفاده کنيد.

معيارهاي راحتي کاناپه

يک فرمول خوب براي اين که از راحتي آن مطمئن شويد اين است که اندازه ارتفاع کاناپه و عمق آن ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتي متر باشد؛ مثلا اگر کاناپه ۴۰ سانتي متر ارتفاع در قسمت نشيمن گاه و ۶۰ سانتي متر عمق دارد، ارتفاع و عمق را با هم جمع ببنديد؛ عدد به دست آمده ۱۰۰ سانتي متر مي شود يا مثلا ۵۰ سانتي متر ارتفاع را با ۶۰ سانتي متر عمق کاناپه جمع کنيد که جمع آن ها ۱۱۰ مي شود. اگر قدتان کوتاه است، کاناپه اي ۱۰۰ سانتي متري و اگر بلند قد هستيد کاناپه اي ۱۱۰ سانتي متري تهيه کنيد.

تناسب سقف با کاناپه

اگر ارتفاع سقف شما کوتاه است، کاناپه اي کوتاه نياز داريد که سقف اتاق تان را بلندتر نشان دهد. در اتاقي با سقف بلند به کاناپه اي با پشت بلند احتياج داريد تا اتاق تان حس و حال سنگين و وزين داشته باشد.

طرح و مدل کاناپه

از طرح ها و نقش هاي بزرگ يا رنگ هاي مطابق مد روز مثلا رنگ هاي جيغ و تند براي صندلي ها و کاناپه هاي بزرگ استفاده نکنيد. مي توانيد از اين گونه طرح، نقش و رنگ ها براي کوسن ها و رواندازها استفاده و کاناپه ها را در رنگ هاي خنثي انتخاب کنيد. با اين گونه طراحي هر زمان که به تغيير دکوراسيون نياز داشته باشيد، فقط بايد کوسن ها را عوض کنيد و به تغيير کاناپه نيازي نداريد.

کاناپه سنگين و محکم

مطمئن شويد کاناپه اي که مي خريد، محکم و از مواد خوب ساخته شده است. يک کاناپه خوب را مي توانيد اين طور امتحان کنيد؛ يکي از پايه هاي جلو را ۱۲ تا ۱۷ سانتي متر بالا ببريد، پايه جلوي ديگر نيز بايد همان قدر بالا بيايد. اگر اين کار را انجام داديد و پايه ديگر به همان اندازه بالا نيامد، چارچوب کاناپه ضعيف است.

پيراهن مبل و رومبلي

هميشه از پارچه هاي تيره رنگ براي رومبلي استفاده کنيد، اين پارچه ها هم ديرتر کثيف و هم باعث مي شود پايه هاي مبل و زير آن ها مشخص نباشد.
برچسب ها: کاناپه ، قدیمی ، خرید ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار