یک مقام روسی در سخنانی اعلام کرد؛ مشارکت سوریه، ایران و روسیه برای مقابله با آفت شوم داعش یک ضرورت است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه، یک مقام روسی گفت بدون مشارکت سوریه، ایران و روسیه جنگ با تروریسم امکان‌پذیر نیست.

وینیامین پوپوف مدیر مرکز شراکت تمدن‌ها در موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو گفت جنگ با شبکه تروریستی داعش و دیگر شبکه های تروریستی از طریق ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا فقط یک حرکت تبلیغاتی است زیرا نتایج واقعی نخواهد داشت.

پوپوف گفت برای این مشکل و خطر بزرگ باید راهکاری پیدا شود و راهکار نیز آن است که همه طرف‌ها بدون استثنا و در صدر آنها سوریه، روسیه و ایران و کشورهای دیگر از جمله مصر مشارکت کنند. 

وی تصریح کرد گسترش شبکه تروریستی داعش در منطقه عربی ، خطری بزرگ برای امنیت این منطقه و امنیت همه کشورها و ملتهای جهان است.

این مقام روسی تصریح کرد لیبی هم اکنون از طرف این شبکه هدف قرار گرفته است و امکان دارد مصر قربانی بعدی این تروریسم خطرناک باشد بنابراین یکپارچه شدن تلاشهای مشترک برای مقابله با این آفت شوم یک ضرورت است. 

پوپوف گفت اتفاق نظر در شورای امنیت سازمان ملل بر سر ابتکار روسیه در صدور قطعنامه‌ای تحت بند هفتم منشور سازمان ملل در ارتباط با خشکاندن منابع مالی شبکه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره مایه خوشبینی است تا کشورهای همسایه سوریه به این قطعنامه پایبند باشد. 

وی تصریح کرد بسیاری از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت از جمله غربی‌ها ‌می دانند که اوضاع با توجه به حضور این شبکه‌های تروریستی بسیار خطرناک شده است. آنان می دانند که باید تصمیمات قاطعانه ای برای پایان دادن به حمایت مالی از این شبکه ها گرفته شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار