مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت:حمایت وحفاظت از محیط زیست ومنابع طبیعی امری حیاتیست ویکی از موثرترین راههای جلوگیری از آلودگی هوا ، کاهش مصرف سوخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛قربانعلی محمدپور موثرترین راه جلوگیری از آلودگی هوا را کاهش مصرف دانسته و افزود:باید مصرف فرآورده های نفتی را کاهش دهیم تا علاوه بر صرفه جویی،محیط زیست نیز در امان باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اهمیت حمایت وحفاظت از محیط زیست گفت: تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که در پیش گرفتن راه های موثر حمایت وحفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی امری حیاتی است و موثرترین راه موفقیت در تثبیت اقلیم زمین و کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت های فسیلی است.

محمدپور ادامه داد :برای جلوگیری از آلودگی هوا وانتشار مواد آلوده کننده هوا در محیط زیست باید حرکتی همه گیر وجدی تر برای داشتن هوای تمیزتر داشته باشیم.

وی در باره روشهای کاهش آلودگی اضافه کرد :یکی از مهمترین عامل آلودگیها ،وسایل نقلیه موتوری فرسوده میباشد که از بالاترین مصرف سوخت برخوردار است وموثرترین راه کاهش آلودگی،استفاده از خودروهای استاندارد و سالم و استفاده از سوخت های پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در ادامه گفت:برای رسیدن به این مهم نیاز به یک فرهنگ سازی و آموزش برای تعمیر ونگهداری خودروها وارایه برنامه های آموزشی دررابطه با کاهش سوخت و...احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد :برای افزایش دانش و ارائه این آموزشها، مشارکت رسانه ها ی همگانی رادیو، تلویزیون، مطبوعات و... ابزارهای اصلی برای فرهنگ سازی وآشنایی در خصوص آلودگیهای هوا می تواند بسیار موثر باشد.


انتهای پیام/ب




برچسب ها: سوخت ، مصرف ، آلودگی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.