وزارت امور خارجه آمریکا از درو جدید مذاکرات هسته ای دوجانبه آمریکا و ایران در ژنو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا و ایران قرار است آخر این هفته در ژنو دور جدید مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای تهران را شش هفته قبل از تاریخ تعیین شده برای رسیدن به توافق برگزار کنند. 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «وندی شرمن»، مدیر سیاسی و فرد شماره سه این وزارتخانه بار دیگر برای مذاکره با هیئت ایرانی از روز پنجشنبه در این شهر سوییس حاضر خواهد شد. 

واشنگتن مثل هر بار اعلام کرد «این رایزنی‌های دو جانبه در چارچوب مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای بین گروه پنج به اضافه یک (آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) و ایران انجام می‌شود.»

مذاکرات آمریکا - ایران که پایه مذاکرات بین المللی بین قدرت‌های بزرگ و ایران را تشکیل می‌دهد همچنین با نظارت دیپلماسی اروپا و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام خواهد شد. 

وزارت امور خارجه آمریکا مشخص نکرد آیا وندی شرمن با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران دیدار می‌کند یا نه. 

ایران و گروه پنج به اضافه یک نوامبر گذشته یک سال بعد از نخستین توافق موقت هسته‌ای تصمیم گرفتند ابتدا برای رسیدن به توافق سیاسی قبل از ۳۱ مارس و سپس نهایی کردن جزئیات فنی توافق نهایی قبل از اول ژوئیه تلاش کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، امریکا ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار