گزارش های رسمی منتشر شده نشان داد ميانگين صادرات نفت خام عربستان 362 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز،گزارش هاي رسمي که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد ميانگين صادرات نفت خام عربستان با 362 هزار بشکه در روز کاهش، از هفت ميليون و 296 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر 2014 به شش ميليون و 934 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسيده است.
 
اين گزارش ها نشان مي دهد توليد نفت خام عربستان در ماه دسامبر (9 ميليون و 630 هزار بشکه در روز) تغيير چنداني نسبت به ماه نوامبر (9 ميليون و 610 هزار بشکه در روز) نکرده است.

اما پالايشگاه هاي نفت عربستان در ماه دسامبر دو ميليون و 217 هزار بشکه در روز نفت پالايش کردند در حالي که اين رقم در ماه نوامبر يک ميليون و 809 هزار بشکه در روز بود.

در همين حال صادرات فرآورده هاي نفتي عربستان از 878 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر به يک ميليون و پنجاه هزار بشکه در روز در ماه دسامبر افزايش يافته است.

شرکت دولتي نفت عربستان (آرامکو) در ماه ژانويه صدور فرآورده هاي نفتي را از پالايشگاه تازه تاسيس ياسرف آغاز کرد که با مشارکت شرکت چيني سينوپک احداث شده است.

قيمت نفت هرچند نسبت به پايين ترين ميزان خود در ماه ژانويه بيش از 35 درصد افزايش يافته است ولي همچنان با نوسان زيادي همراه است.

کاهش سرمايه گذاري در بخش نفت و کاهش تعداد سکوهاي حفاري فعال در آمريکا در افزايش قيمت نفت تاثيرگذار بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار