تحلیلگر و فعال سیاسی امریکا می گوید این که دولتی در امریکا خط و خطوط خود را از اسرائیلی ها جدا کرده و به آن‌ها می گوید که دروغگو هستند تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مارک گلن، عضو «جنبش همبستگي هلال احمر و صليب سرخ»، این اظهارات را روز پنجشنبه در گفت و گو با پرس تی وی بیان کرد .

 کاخ سفید در یک اقدام بی سابقه روز چهارشنبه اعلام کرداسرائیل واقعیت مذاکرات هسته ای با ایران را تحریف می کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه به خبرنگاران گفت: بدون شک برخی مطالبی که اسرائیلی ‌ها در تبیین موضع مذاکراتی ما عنوان می‌کنند نادرست است.

ارنست اسرائیل را متهم به گزینش فرصت‌طلبانه اطلاعاتی کرد که سبب تخریب موضع آمریکا می‌شود.

وی افزود: ما بسیار صریح عنوان کرده‌ایم که آمریکا به دنبال آن نیست که مذاکرات مربوط به این توافق علنی شود، به ویژه زمانی که شاهدیم گزینش اطلاعات و استفاده نامناسب از آن به یک روند تبدیل شده که هدف آن تخریب موضع مذاکراتی آمریکا است.

گلن خاطر نشان کرد از آن جایی که امریکا و اسرائیل اصولا در بسیاری از مسایل اطلاعاتی مواضع یکسانی دارند این  تحولات بی سابقه است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی خاطر نشان کرد :«موضوع جالب توجه این است که این وضعیت تا چه اندازه جدی است. دولت اوباما و مهمتر از آن لابی طرفدار منافع صهیونیست‌ها که وی را به قدرت رساندند کاملا قصد دارند تا از تلاش بنیامین نتانیاهو برای به راه انداختن جنگی آشکار علیه علیه ایران جلوگیری کنند. خواسته‌ای که وی آن را آشکار مطرح کرده و سالهاست که آن را درخواست می کند.

وی افزود : همان لابی طرفدار منافع صهیونیست‌ها که اوباما را به قدرت رساندند همان‌ها در قبال ایران مواضع متفاوتی را دنبال می کنند.

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد : فکر می‌کنم آن‌ها به این موضوع پی برده اند که به راه انداختن جنگی علنی علیه ایران همان پیامدهای جنگ عراق را به همراه خواهد داشت و به منافع امریکایی‌ها و همچنین منافع اسرائیل ضربه وارد خواهد کرد.

گلن یادآور شد: در حقیقت ما جنگی را میان دو جناح طرفدار اسرائیل شاهد هستیم که اکنون وارد مرحله‌ای جدیدی شده است؛ این که آنها از ارائه اطلاعات مربوط به مذاکرات میان دولت اوباما با ایران درباره مذاکرات هسته‌ای، به اسرائیل خودداری می کنند.

وی افزود: و جالب این است که آن‌ها در اینجا نتانیاهو را دروغگو خطاب می کنند . آنها می‌گویند نمی توانیم درباره این اطلاعات به وی اعتماد کنیم زیرا کاری که وی انجام می دهد این است که این اطلاعات را گرفته و آن را به گونه‌ای تغییر می‌دهد تا تصویری ارائه دهد که وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد تا آن جایی که من به یاد دارم دولت امریکا هرگز تا کنون چنین کاری را انجام نداده‌ است.

اختلافات موجود میان دولت اوباما و رژیم اسرائیل 21 ژانویه زمانی آغاز شد که جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در جلسه ای مشترک در کنگره درباره ادعای تهدید برنامه هسته ای ایران دعوت به عمل آورد.

 دعوت از نتانیاهو یک روز پس از آن انجام شد که باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب (30 دی) در ششمین سخنرانی سالانه خود در کنگره هشدار داد چون مذاکرات هسته‌ای با تهران در جریان است در صورت تصویب طرح تحریم‌های تازه کنگره علیه ایران آن را وتو خواهد کرد، زیرا تحریم‌ها به شکست گفت‌وگوها منجر خواهد شد.

نتانیاهو قرار است سوم مارس در کنگره سخنرانی کند. کاخ سفید ضمن محکومیت این اقدام آن را نقض قوانین تشریفاتی خوانده است که ممکن است به روند مذاکرات هسته‌ای با ایران لطمه وارد کند.

نتانیاهو اعلام کرده است که وی برای ایراد سخنرانی خود در کنگره با هدف آنچه وی جلوگیری از توافق خطرناک با ایران خواند، تلاش خواهد کرد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار