جمعیت وفاق بحرین از احتمال صدور حکم زندان برای دو کودک دوازده ساله، به دلیل فعالیتهای سیاسی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین از احتمال صدور حکم زندان برای دو کودک دوازده ساله، به دلیل فعالیتهای سیاسی خبر داد.

جمعیت وفاق تأکید کرد که این دو کودک در سالروز قیام  14 فوریه بازداشت شدند و قرار بود آزاد شوند، اما دادستانی کل پس از احضار آنان در 17 فوریه جاری ، مدت حبس آنان را 7 روز دیگرتمدید  کرد.

بازداشت دو کودک 12 ساله بحرینی به دلایل سیاسی!/ ادعای وزارت بهداشت بحرین:

این دو کودک به لیست بلند بالای کودکانی اضافه شدند که طی سالهای اخیر در این کشور بازداشت شدند و برخی از آنان مرحله کودکی را در زندان پشت سر گذاشتند.

گزارش اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق  که در سال 2014 تهیه شد بیانگر این است که از 1740 مورد بازداشت سال گذشته ، 244 نفر کودک بودند.


اعتراضات تعرض عناصر رژيم بحرين به شيخ الجدحفصی
 در همین حال واکنش ها در محکومیت تعرض وحشیانه عناصر رژیم بحرین به یکی از رهبران اعتراضات مردمی در این کشور همچنان ادامه دارد.

علمای بحرین با صدور بیانیه ای تعرض به شیخ "علی احمد الجدحفصی" را که هنگام مشارکت وی در تظاهرات آرام و مسالمت آمیز در منطقه سنابس روی داد محکوم کردند. 

در این بیانیه آمده است تعرض شبه نظامیان لباس شخصی به شیخ الجدحفصی و ضرب و جرح وی و اهانت به وی تعرض آشکار و هتک حرمت علماء به شمار می رود. آنها همچنین از مقامات بحرین خواستند رسما از شیخ الجدحفصی و مردم بحرین عذرخواهی و عوامل این اقدام را مجازات کنند و جلوی تکرار اینگونه اقدامات را که باعث تحریک احساسات مردم بحرین می شود، بگیرند.

آنها همچنین ادامه بازداشت زنان بحرینی و نیز ادامه سیاست یورش به منازل و حریم شخصی شهروندان را محکوم و تاکید کردند این گونه اقدامات ظالمانه علیه ملت بحرین در چارچوب سیاست سرکوب جنبش مردمی صورت می گیرد. 

ادعای وزارت بهداشت بحرین در خصوص کشته شدن شهروند بحرینی در اثر التهاب ریوی 

 وزارت بهداشت بحرین مدعی شد که علت فوت شهید سید "محمد کاظم"، شهروند بحرینی که در اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسید،  التهاب ریوی بوده است.

وزارت بهداشت بحرین روز گذشته مدعی شد که شهید سید محمد کاظم، شهروند بحرینی که پس از وخامت حالش در پی اتنشاق گازهای سمی که توسط نیروهای آل خلیفه شلیک شده بود وبه بیمارستان انتقال یافت، در پی التهاب ریوی فوت کرده است.

این وزارتخانه در حساب کاربری روز گذشته خود اعلام کرد: مریض (س. م .ک) که 62 ساله بود، امروز در اثر شوک سپتیک فوت کرد.


همچنین شایان ذکر است که روز گذشته صدها بحرینی با تشییع سید محمد کاظم شهروند بحرینی اقدام به شعار علیه رژیم آل خلیفه دادند که در پی آن نیروهای رژیم بحرین اقدام به حمله به شرکت کنندگان در این تشییع جنازه با بمب های صوتی و گاز کردند که تعدادی از افراد زخمی شدند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، کودک ، ازادی ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار