تصمیمات خوبی در خصوص توسعه بازار سرمایه در مجلس اخذ شده است و می توان با قاطعیت عنوان کرد که مجلس شورای اسلامی هم اکنون یکی از حامیان بازار سرمایه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، ایرج طیبی، عضو هیأت مدیره شرکت صنایع تجهیزات نفت در خصوص روند بازار سرمایه در روزهای اخیر بیان داشت: شرایط حاکم بر بازار سرمایه از دو مولفه برون زای مذاکرات هسته ای و قیمت نفت ناشی می شود.
 
وی در این خصوص ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به اخبار منتشره، شاهد نتیجه مثبتی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 باشیم. این عامل می تواند موجب توسعه بیشتر اقتصاد و به دنبال آن بازار سرمایه باشد که به عنوان یکی از مهم ترین بازوهای اقتصاد کشور به شمار می رود.
 
طیبی با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطرنشان ساخت: در عین حال، برداشته شدن تحریم ها می تواند موجب جذب سرمایه گذار خارجی به بازار سرمایه شود، این امر به دنبال خود موجب رونق کسب و کار شده و وضعیت بازار سرمایه را نیز تغییر خواهد داد.
 
وی در ادامه در خصوص روند آتی بازار ابراز داشت: من همیشه دید مثبتی به بازار دارم و با افزایش تدریجی قیمت نفت در روزهای اخیر می توان امیدوار بود که بازارهای جهانی نیز نسبت به این کالا دید جدیدی پیدا کرده اند و افزایش تقاضا برای خرید طلای سیاه ثبت شده است.
 
طیبی در خصوص تأثیر کاهش قیمت نفت بر کشورهای صنعتی بیان داشت: کاهش قیمت نفت بر کشورهای صنعتی که باید کالا و تولیدات خود را به بازار عرضه کنند نیز تأثیر بسزایی داشته است و با رکود قیمت این کالا، این کشورها متضرر شده اند.
 
عضو هیأت مدیره شرکت صنایع تجهیزات نفت در پایان در خصوص تصمیمات مجلس و تأثیر آن بر بازار سرمایه گفت: تصمیمات خوبی در خصوص توسعه بازار سرمایه در مجلس اخذ شده است و می توان با قاطعیت عنوان کرد که مجلس شورای اسلامی هم اکنون یکی از حامیان بازار سرمایه است، اما بالاترین انتظاری که از این نهاد قانون گذار داریم این است که در روند خصوصی کردن بنگاه ها به منظور رشد بیشتر اقتصاد کشور تعجیل کرده تا شاهد اثرات مثبت آن در رونق کسب و کار و رشد و ارتقای بازار سرمایه باشیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، مجلس ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار