وزیر خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفت: کشورهای عربی بدون کمک همپیمانان و شرکای بین‌المللی، نمی‌توانند گروه تروریستی داعش را شکست دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "ناصر جوده" وزیر خارجه اردن، دیروز در کنفرانس خبری مشترک با "جان کری" همتای آمریکایی خود در واشنگتن با اشاره به حضور تروریست‌های داعشی (دست‌پرورده غرب) در منطقه و نبرد نیروها با آنها، گفت: "این جنگ، جنگ ماست. بایستی مسلمانان و اعراب در قبال این جنگ موضع‌گیری کنند ولی بدون حمایت دوستان بین‌المللی‌مان و همپیمانانمان در ائتلاف، این امر ممکن نیست و نمی‌توان این گروه شرور را نابود کرد."
 
جوده خاطرنشان کرد"عناصری از 90 ملیت در کنار این تروریست‌های بیمار که دارای اندیشه‌ای منحرف هستند، می‌جنگند، در حالی‌که بیش از 65 دولت در این ائتلاف (نبرد با داعش) مشارکت می‌کنند... همه کشورها و همه ملت‌ها با تهدیدی از جانب این افراد مواجه هستند. من معتقدم بهتر است تلاش گروهی و مشترک برای شکست دادن این گروه صورت گیرد. (در این‌صورت) ما پیروز خواهیم شد."
 
این وزیر اردنی تأکید کرد داعش "با تمدن ما یا با دنیای شناخته شده امروز ارتباطی ندرد، تأکید می‌کنم به رغم اینکه آنها تلاش می‌کنند چهره دین ما را مخدوش کنند، ولی آنها به هیچ دین و فرهنگی وابسته نیستند.
 
از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد جان کری، جمعه با ناصر جوده در مقر این وزارتخانه دیدار کرد و طرفین در خصوص چالش‌های فراروی منطقه گفت‌وگو کردند.
 
براساس این بیانیه، وزرای خارجه اردن و آمریکا درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تلاش‌های مشترک برای نبرد با گروه تروریستی داعش و راه‌های تقویت ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این گروه تروریستی، رایزنی کردند.
 
کری در این دیدار بر تعهد ایالات متحده آمریکا به حمایت از اردن و کشورهایی که میزبان آوارگان کشورهای بحران‌زده منطقه است، تأکید کرد.
 انتهای پیام/ زض
منبع:تسنیم

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار