۳۴۴ ميليون دلار كالای غيرنفتی به وزن يک ميليون ۰۸۸هزارو ۹۸۹ تن از ابتدای امسال تاکنون از گمركات انزلی ، آستارا و حسن رود به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت : ناظرکمرکات گیلان از افزایش 2 درصدی میزان صادرات از گمرکات این استان خبر داد و افزود: ۴۲۹هزار و ۱۰۰ تن از كالاها از گمرک انزلی ، ۶۵۹ هزار ۸۱۱ تن از گمرک آستارا و بقیه از گمرک حسن رود صادر شده است.

شهبازی اظهار داشت : آذربایجان، قزاقستان، روسیه، عراق ، گرجستان، قزاقستان، هند، اوکراین، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، ترکیه، جمهوری مولداوی، انگلستان، امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی، عراق، افغانستان، کنیا ، اندونزی، مالزی، استونی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی ، کنیا و جزیره استوک مقصد کالاهای صادراتی و طرف تجاری با بندرانزلی است.

وی خاطرنشان کرد :در همین مدت بیش از يک ميليون و ۸۴۳ هزار و ۱۶۴ تن كالا به ارزش يك ميلياردو ۱۶۴ ميليون و ۶۶۳ هزار و ۴۹۷ دلار از طريق گمركات استان گيلان به كشور واردات قطعی شده است كه مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب از لحاظ وزن ۲۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۵ درصد افزايش داشته است .

ناظرکمرکات گیلان با اشاره به بهره گیری از سیستم های پیشرفته الکترونیک در ترخیص کالاهای تجاری ، حذف برخی از هزینه های اضافی ترخیص کالا در گمرک انزلی را از دیگر اقدام‌ها در زمینه توسعه تجارت در این مرز آبی اعلام کرد .

انتهای پیام

برچسب ها: گیلان ، افزایش ، صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.