معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکسیرانان از طرح خط سفید تبعیت کنند گفت: طرح خط سفید می‌تواند نظم و امنیت را به جامعه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم اختتامیه جشنواره تاکسیرانان برتر که امروز(شنبه) در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد با بیان اینکه تعریف ترافیک در شهرهای مختلف دنیا تغییر یافته است اظهار کرد: در چندین قرن گذشته صحبت از افزایش و تولید خودرو بوده است اما امروزه جهان به دنبال کاهش و جلوگیری از ماشینی شدن جوامع انسانیست.
وی با بیان اینکه امروزه خودروها جای خود را با انسان‌ها عوض کرده‌اند افزود: باید تلاش کرد تا جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند و از افزایش بیش از حد خودرو جلوگیری شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه تاکسیرانان مسئول آمد و رفت مردم هستند و همچنین در جریان بهبود ترافیک نقش مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: انها باید امانتدار تک تک افراد جامعه باشند و برای آنها ارزش و احترام قائل شوند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: استفاده از حمل ونقل عمومی در جامعه بخصوص پایتخت ایران به مفهوم ناتوانی مالی یک فرد نیست بلکه به معنای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی که انسان بر شهر وارد می‌کند است.
وی با اشاره به تردد بیشتری از مسئولان و مقامات کشورهای دیگر گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی شان و شخصیت یک مسئول را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افزایش توانمندی‌ها ودرک بالای وی از زندگی در یک جامعه مدرن ومشارکت در حل یک مسئله اجتماعی تلقی می‌شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه اگر محیط زیست به درستی حفاظت نشود به سمت نابودی می‌رود گفت: اگر انسان‌ها حفاظت ازمحیط زیست را جدی نگیرند به زودی ایران تبدیل به یک سرزمین خشک و غیر قابل سکونت می شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باید یک راه حل اساسی برای بحران ترافیک تهران و کلانشهرهای ایران پیدا کرد تصریح کرد: در حال حاضر تاریخ مصرف استفاده از خودروهای شخصی به دلیل بحران ترافیکی در تهران و کلانشهرهای ایران به پایان رسیده است و باید به سمت استفاده از خودروهای عمومی گام برداشت.
وی با اشاره به توسعه حمل ونقل عمومی(مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه) افزود: در شهر تهران تاکسی به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی شاخص استفاده می‌شود و به همین منظور تاکسیرانان باید از یک خودروی با کیفیت برای خدمات دهی به شهروندان استفاده کنند.
تشکری هاشمی ادامه داد: در سال 94 با پیشنهادی که به شورای اسلامی شهر تهران داده شده است تصمیم داریم تاکسی‌های بی کیفیت شهر تهران را ارتقا دهیم و یارانه‌ای را در این خصوص برای تاکسیرانان اختصاص دهیم .
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه استفاده از تاکسی در شهر تهران به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیکی شهر را حل کند اضافه کرد: رفتارو منش افراد نقش بسیار مهمی در حل مشکل ترافیکی شهر دارد که همه شهروندان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی در پایان با بیان اینکه رانندگان باید طرح خط سفید را جدی بگیرند و انرا سرمایه زندگی خود کنند تصریح کرد: تمامی رانندگان باید از طرح خط سفید حمایت و از ان تبعیت کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار