معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح پیمایش ملی خانه به خانه به منظور جمع آوری اطلاعات صحیح در شیوع مصرف مواد در جامعه هدف از سال آینده اجرایی می‌شود.

اجرای طرح پیمایش ملی خانه به خانه از ابتدای سال 94محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی‌های سازمان بهزیستی در برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین پایه‌کهای برنامه ریزی در حوزه سلامت از جمله پیشگیری درمان  اعتیاد داشتن جمعیت هدف برابری برنامه ریز‌ی‌های مطلوب در این زمینه است.
وی ادامه داد: آخرین شیوع شناسی در سال 90 انجام شد که ارزیابی‌های صورت گرفته  حاکی از آن است که باید برنامه ریزی‌های دقیقی به منظور به روز رسانی اطلاعات در حوزه اعتیاد انجام گیرد و بر همین اساس طرح پیمایش ملی خانه به خانه درباره شیوع اعتیاد در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
روشن پژوه با اشاره به استخراج صحیح اطلاعات اظهار کرد: بر این اساس بهترین الگو استخراج شیوع مصرف مواد به کارگیری طرح خانه به خانه در قالب پیمایش ملی  است که البته نباید با سر شماری اشتباه گرفت بلکه در این طرح بر اساس الگو نمونه گیری از د شهرها و استان‌های کشور نمونه‌هایی را در این خصوص استخراج می‌کنیم.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با بیان جزئیات  طرح افزود: در این طرح سئوالاتی  پیرامون مصرف در تجربه مواد در گروه سنی 15 تا 65 سال پرسیده می‌شود یا برنامه ریزی‌های مطلوب در حوزه کاهش اعتیاد در کشور و ارائه خدمات بهتر جامعه هدف اجرائی شود.
 
وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی طرح در حال انجام است گفت: طرح پیمایش ملی خانه به خانه  با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی کشور انجام می‌شود و غاز مطالعاتی و سنجش و جمع آوری داده‌ها انجام شده و اجرای آزمایشی آن نیز در سطح کوچک اجرا شده که در حال تحلیل و بازنگری داده‌ها به منظور اجرای بهتر طرح در اوایل سال 94 هستیم.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی اظهار کرد: کارگاه آموزشی پرسشگران نیز در حال برنامه ریزی است تا با اطلاعات وسیع به درب منازل هموطنان مراجعه کنند.
روشن پژوه در پایان گفت: از هموطنان درخواست می‌کنم تا با ارائه اطلاعات صحیح در مصرف مواد مسئولان است را در برنامه ریزی‌های کلان یاری دهند چرا که این اطلاعات کاملا محرمانه و تنها به منظور پژوهش در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیشگیری ، اعتیاد ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.