عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، در بیان اهمیت نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد که هفته گذشته برپا شده بود، گفت: بازار عراق به تجربه های جمهوری اسلامی ایران، بویژه در حوزه های صنعت و کشاورزی نیاز دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "رزاق الحیدری" با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همه جانبه همکاری های دو کشور در همه زمینه ها، گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد در هفته گذشته، یک فرصت بزرگ برای ملت و صاحبان صنایع عراق بود تا با پیشرفت های عظیم ایران در بخش های صنعت، فناوری و تولید کالاهای متنوع مورد نیاز آحاد مردم آشنا شوند.
 
وی، با طرح این مساله که ایران و عراق علاوه بر همجواری جغرافیایی و همسایگی، روابط عمیق اعتقادی نیز با هم دارند، افزود: برای ما گسترش این روابط حائز اهمیت است و ظرفیت های آن در دو کشور و در همه زمینه ها وجود دارد.
 
الحیدری ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه در استان های مختلف عراق ، روابط و همکاری های دو کشور در همه زمینه ها افزایش یافته و روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم شود.
 
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، برپایی این نمایشگاه را از بعد امنیتی برای این کشور بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این نمایشگاه استقرار امنیت در بغداد را عملا تایید کرد و قدرت دولت عراق را در حفاظت از سرمایه گذار خارجی به نمایش گذاشت.
 
الحیدری، برپایی چنین نمایشگاهها و نیز ورود زائران عتبات عالیات از نقاط مختلف بویژه ایران را دو نشانه مشخص وجود امنیت در کشورش دانست و بیان داشت: نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد موفقیت هایی در بالاترین سطوح کسب کرد و نمره خوبی گرفت.
 
وی در عین حال خواستار برپایی مجدد چنین نمایشگاه هایی در عراق از سوی ایران در آینده شد و از تجار و صنعتگران عراقی خواست از این فرصت ها به نحو شایسته استفاده کرده و بهره بگیرند.
 
نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دوشنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرد و تا پنجشنبه شب ادامه داشت. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز از این نمایشگاه در روز سه شنبه گذشته بازدید کرد.
 
تعداد زیادی از وزرا، معاونان آنها و مدیران ارشد وزارت خانه ها و بخش خصوصی عراق نیز از این نمایشگاه دیدن کرده و با مسوولان شرکت های ایرانی که تعدادشان به 270 شرکت می رسید، گفت و گو و رایزنی کردند.
انتهای پیام /زض
منبع:ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.