تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه با موسسه خیریه و غیرانتفاعی تحقیقات ژنتیک دکتر فیروزآبادی شهرستان میبد امضا شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  براساس تفاهمنامه منعقده ، همکاری بین دانشگاه و مرکز تحقیقات یاد شده، در حوزه های آموزشی، پژوهشی و خدمات تشخیص ژنتیک میبد به منظور ارتقای جایگاه تشکیلاتی و علمی و کیفیت خدمات مرکز به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی توانمند در جنوب کشور می باشد.

گفتنی است، مرکز تحقیات ژنتیک دانشگاه از مراکز تحقیقات معتبر کشور است که علی رغم تعداد محدود اعضا هیات علمی یعنی 8 نفر و میزان پایین کم بودجه در مقایسه با مراکز مشابه خود، کارهای بزرگی را به انجام رسانده که نشان از آن است که این مرکز از مراکز معتبر تحقیقاتی در کشور می باشد.

مهمترین اهداف تحقیقاتی در مرکز تحقیقات ژنتیکی، بیماریهای ژنتیکی عصبی عضلانی، انواع ناشنوایی های ژنتیکی، تحقیقات بر روی سرطان و عوامل ژنتیکی ایجاد کننده آن و تحقیتت بر روی تالاسمیم و بررسی اثر داروها و درمان های بیماران تالاسمی، عقب افتادگی ذهنی و علل و عوامل و تحقیقا بر روی بیماریها روانی مثل اسکیزوفرنی و ...است.

شایان ذکر است چندی پیش دکتر رضا ملک زاده معاونت فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به نقش تاثیرگذار  مرکز تحقیات ژنتیک دانشگاه آن را عهده دار ماموریتهای کلان در حوزه پیشگیری از معلولیتها عنوان نمودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار