منابع نزدیک به "جمال بن عمر" فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن اعلام کردند: جنبش انصارالله با انتقال گفتگوها به مکانی غیر از صنعا موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی الیمن الآن، این منابع تاکید کردند : بن عمر به زودی دور جدید گفتگوها را آغاز خواهد کرد و هادی عبد ربه رییس جمهور مستعفی یمن یکی از مهمترین طرف ها در دور جدید گفتگوها خواهد بود.

در عین حال سخنگوی حزب کنگره خلق یمن گفت: جنبش انصارالله یمن قدرت را در این کشور در اختیار دارد.

عبده جندی درباره وضع قانونی فعالیت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن گفت: پارلمان یمن تصمیم گیری درباره استعفای رئیس جمهور را به این دلیل به تعویق انداخت تا شرایط مناسب برای به موفقت رسیدن گفتگوها میان گروه های سیاسی به نتیجه برسد. این گفتگوها پس از استعفای رئیس جمهور یمن با نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل آغاز شد. رئیس پارلمان یمن بارها اعلام کرده است که شرایط برای برگزاری نشست پارلمان در این شرایط مناسب نیست. گروه های سیاسی یمن بارها با منصور هادی در منزل وی دیدار کردند و منصور هادی گفته بود که از تصمیم خود در استعفا از پست ریاست جمهوری عقب نشینی نمی کند و اعضای کابینه نیز به این مسئله اشاره کرده اند. اوضاع در یمن بسیار پیچیده شده است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار