حجت‌الاسلام بهرامی:

وظیفه همه نیروهای مسلح مبارزه جدی با مفاسد است

رئیس سازمان قضای نیروهای مسلح گفت: همه نیروهای مسلح وظیفه دارند که با فساد برخورد کنند،‌ چرا که در صورت عدم برخورد با مفاسد جامعه نیروهای مسلح دچار مشکل شده و آبروی آن‌ها خدشه‌دار می‌شود.

وظیفه همه نیروهای مسلح مبارزه جدی با مفاسد است
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام «محمدکاظم بهرامی» در شانزدهمین مجمع پیشگیر از وقوع جرم استان تهران که صبح امروز در سالن همایش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) گفت: در سال گذشته سازمان قضایی استان تهران با ستاد یکی اما در سال جاری برای اینکه این سازمان بهتر بتواند فعالیتش را انجام دهد آن را از ستاد جدا کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: جرم از ابتدای عالم وجود داشته و آن چیزی که ما سراغ داریم این است که اولین جرم در سوره مائده به داستان هابیل وقابیل اشاره شده است.
 
رئیس سازمان نیروهای مسلح تصریح کرد: جرم در زندگی بشر، تبعات فراوانی به همراه دارد از جمله اینکه هم برخانواده مجرم و هم در محیط سازمانی تأثیر خود را بر جای می‌گذارد.
 
حجت‌الاسلام بهرامی ادامه داد: علاوه بر اینکه انسان ذاتا موجود شریفی است، مهمترین مسئله این است که با انجام جرم انسانیت سقوط می‌کند و از دیدگاه مکتب الهی باید از سقوط انسانها جلوگیری کرد.
 
وی اظهار داشت: در دنیا برای جرائم هزینه‌های مادی را در نظر می‌گیرند مثلا در یک گزارش از کانادا آمده که در سال 2002 در این کشور بیش از 11 میلیارد دلار برای مقابله جرائم و برخورد با مجرمین هزینه شده است و در همانجا آمده که اگر ما سایر هزینه‌های مربوط به بزه‌دیدگان را اعمال کنیم سالانه حدود 70میلیارد دلار هزینه می‌شود.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: علاوه بر همه این هزینه‌ها چیزی مهم است که ما نباید بگذاریم اتفاق بیفتد و آن سقوط شخصیت انسان است.
 
حجت‌الاسلام بهرامی گفت: اگر چه طبیعی است که ما وظیفه برخورد با مجرم را داریم، دستگاه قضایی نیز باید کار خود را انجام دهد و با هر نوع فسادی برخوردی قاطع انجام دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: همه نیروهای مسلح وظیفه دارند که با فساد برخورد کنند،‌ چرا که در صورت عدم برخورد با مفاسد جامعه نیروهای مسلح دچار مشکل شده و آبروی آن‌ها خدشه‌دار می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در نیروهای مسلح پرونده‌هایی داریم که معاملات کلان مهمی انجام می‌شود که تضمین کافی گرفته نمی‌شود و فرماندهان باید متوجه این موضوع باشند.

رئیس ستاد کل قضایی استان تهران با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم توسط نیروهای مسلح اظهار داشت: ما وظیفه داریم با مسئله فساد مبارزه کنیم اما مهم‌تر این است که قبل از وقوع آن پیشگیری کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: نیروهای مسلح به عنوان امانت در اختیار ما هستند که باید آن‌ها را حفظ کنیم و نباید به خاطر قصورات خودمان این سرمایه‌های ارزشمند را از دست بدهیم، چه بسا مدیران موفقی که در سال‌های متعدد موفقیت کسب کردند اما به خاطر بی‌توجهی دچار فساد شدند و ما این سرمایه‌ها را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: از سال 1377 کارهای متعددی در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است اما باید یک نهاد پیشگیری از وقوع جرم در رأس نیروهای مسلح وجود داشته باشد که دائماً بحث پیشگیری از وقوع جرم را رصد کند تا میزان موفقیت‌ها و عدم آن را مشخص شود.

رئیس ستاد کل قضایی استان تهران گفت: در سال جاری بحث ضرب و جرح را در دستور کار قرار داده‌ایم و علت آن این است که اگرچه در دوره‌ای دیگر عوامل این کار را بررسی کرده بودیم اما سال گذشته مقام معظم رهبری آماری از جرائم دادند از جمله آمار ضرب و جرح را ارائه کردند و فرمودند که این مسئله را باید علاج کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: نیروی انتظامی به دلیل این که ارتباط بیشتری با مردم دارد و رفتارهای آن‌ها در اذهان عمومی باقی می‌ماند باید نسبت به این مسئله بیشتر بیاندیشند،‌ چرا که ضرب و جرح مصداق جرم است.

وی تصریح کرد: حکومت برای رفع ظلم و ستم ایجاد شده است اما اگر حکومت به مردم ظلم کند، خیلی خطرناک است.

رئیس ستاد کل قضایی استان تهران افزود: باید عوامل ایجاد ضرب و جرح در افراد مجرم را شناسایی و پیشگیری کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این جلسات نتیجه پرباری را به همراه داشته باشد و در نیروهای مسلح شاهد کاهش وقوع جرم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار