رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا بعد از چهار روز دقایقی پیش در ژنو پایان یافت و قرار است مذاکرات دوشنبه هفته آینده در ژنو از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا بعدازظهر امروز محمدجواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و معاونانشان و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در ژنو پایان یافت.
 
از صبح امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌ها در شهر ژنو در راستای رفع اختلافات بر سر راه‌حل جامع هسته‌ای، دومین دور گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف و همتای آمریکایی‌اش با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار که سه ساعت به طول انجامید.
 
ساعات پایانی شب گذشته نیز رایزنی‌های ظریف و کری با حضور صالحی و مونیز و معاونان وزرای خارجه در ژنو برگزار که دو ساعت و نیم طول کشید.

در مذاکرات ظریف و کری، عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه و وندی شرمن هم حضور داشتند.هیات های ایرانی و آمریکایی از روز جمعه در ژنو در حال مذاکره هستند.

امروز همچنین معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه، مجید تخت روانچی و عباس عراقچی به همراه سرگئی ریابکوف جلسه ای دو جانبه داشتند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان مذاکرات ژنو گفت که دور بعدی مذاکرات در حاشیه نشست شورای حقوق بشر انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار