حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: شهرستان سرعین به جهت داشتن چشمه های آب گرم متعدد در کشور معروف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل و مرکز شهرستانسرعین  است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است.

شهرستان سرعین به جهت داشتن چشمه‌های آب گرم متعدد معروف است و همه ساله در فصل تابستان پذیرایی ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است. در این شهرحدود ۲۵۰ هتل هتل آپارتمان و مهمانسرا وجود دارد. علاوه بر این مردم منطقه خانه‌های مسکونی و ویلاهای خود را به عنوان مهمانپذیر اجاره می‌دهند.

از مهمترین چشمه‌های آبگرم اين شهر می ‌توان به گاوميش گلی، قهوه سويی، ساری سو، قره‌سو، پهنلی - سو، آب گرم چشم و مجتمع‌های آبدرمانی سبلان، بش باجيلار و حمام طبيعی شفا اشاره كرد. همچنين دواستخر آب سرد هم در فاصله پنج كيلومتری سرعين در دره‌ای با چشم انداز زيبا موسوم به ويلا دره وجود دارد كه آب آنها مانند نوشابه گاز دار بوده و گردشگران ضمن نوشين آب آنها در استخر آبگرم نيز آب تنی می ‌كنند.

خاصیت درمانی آب های گرم سرعین

به گفته کارشناسان اکثر آب های گرم سرعین دارای خاصیت های درمانی است و از این از اين آبگرمها ؛برای درمان بيماريهای عمومی و تسكين دردهاي عصبی و مفصلی استفاده می ‌شود همچنین از این آب گرم ها برای درمان بيماريهای سيستم حركتي (درد دست و پا) و اعصاب استفاده می ‌شود.

تبدیل شهرستان سرعین به شهر هوشمند

زنده دل شهردار سرعین گفت: تلاش می شود طی دو سال آینده این شهرستان به اولین شهر هوشمند گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های بالقوه گردشگری سرعین ما را بر آن واداشته تا در سوق دادن این شهر به جایگاهی که شایسته آن است روندی جدید را در سیستم مدیریتی این شهر تعریف کنیم، تصریح کرد: سند چشم انداز شهر هوشمند سرعین در همین راستا و برای خدمت رسانی مناسب به گردشگران تدوین شده است.

پیش بینی روزانه 30 هزار مسافر در شهرستان سرعین

زنده دل شهردار سرعین با اشاره به آمادگی این شهر برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: پیش بینی می شود در ایام نوروز روزانه 30 هزار نفر به این شهرستان سفر کنند.

شهرستان سرعین علاوه بر داشتن آب گرم های ناب دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی است که همه ساله خیل عظیم مسافران داخلی و خارجی را در خود جای می دهد.

از مهمترین مکانهای دیدنی شهرستان سرعین پیست اسکی آلوارس و روستای کنزق است که قابلیت های گردشگری و توریستی بالایی دارند.

صنایع دستی و سوغاتی سرعین

شهر سرعین با توجه به تاریخی بودن آن و نیز دامنه های سبلان دارای صنایعدستی و سوغات زیادی می باشد که از آنجمله می توان به جاجیم، گلیم، ورنی،خورجین، جوراب پشمی، نمد، فرش، مسند، مصنوعات چوبی، و عسل اشاره کرد.

همچنین از دیگر سوغات مهم شهر سرعین گیاهان دارویی، حلوا، وفرآورده های لبنی است که مشتریان خاصی در تمام نقاط کشور دارد.

شهرستان سرعین با آب گرم های معدنی و جاذبه های گردشگری فراوان می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز باشد.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: سرعین ، مهد ، آبهای ، گرم ، معدنی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.