معاون عمرانی وزیر کشور گفت: لایحه مدیریت شهری پس از تصویب مجلس جایگزین قوانین شهرداری ها می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،هوشنگ خندان دل رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری ها گفت: در چهارمین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری و دستاورد شهرداری‌ها، بیش از ۱۶۰ شهرداری، ۴۰ شركت تعاونی دهیاری و ۱۴۰ شركت تولیدكننده حضور داشتند كه زمینه مناسبی برای تعامل و شناخت نیاز شهرداری‌ها توسط تولیدكنندگان فراهم شد.


وی با اشاره به اینكه ۷۰ درصد جمعیت كشور شهرنشین هستند، افزود: این جمعیت در بیش از ۱۲۳۰ شهر مستقر شده كه كیفیت ارائه خدمات به این جمعیت رو به بهبود است.


وی افزود: به كارگیری روش‌های نوین مدیریتی و تجهیزات جدید باعث شده خدمات مناسبی توسط شهرداری‌ها به شهروندان ارائه شود، البته ارائه این خدمات نیازمندی‌های جدیدی را نیز برای شهرها به ویژه كلانشهرهای كشور به وجود آورده است.


رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با تاكید بر لزوم اصلاح قوانین برای كارآمدتر كردن مدیریت شهری گفت: در حال حاضر این قوانین مربوط به ده‌ها سال قبل است كه طی یك و نیم سال گذشته بیش از ۵ لایحه برای اصلاح این قوانین تنظیم و به دولت ارسال شده است.


خندان دل ادامه داد: این لوایح پس از تایید دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و یكی از این لوایح لایحه مدیریت شهری است كه جایگزین قوانین شهرداری‌ها خواهد شد.


وی لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را یكی دیگر از لوایح تدوین شده خواند و افزود: قطعا موضوع تامین تجهیزات و نیازهای شهرداری‌ها در كنار اصلاح قوانین از اهمیت بسیاری برخوردار است. تامین این نیازها باید با ایجاد زمینه برای تعامل شهرداری‌ها و تولیدكنندگان فراهم شود.


رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با اشاره به افزایش مهاجرت از روستاها و شهرهای كوچك به سمت كلانشهرها در سال‌های گذشته گفت: امروز این مهاجرت‌ها به یك معضل جدی برای كلانشهرها تبدیل شده و كنترل آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.


خندان دل ادامه داد: در سال جاری برای تامین نیازهای شهرداری‌های شهرهای كوچك ۴۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شد كه تا پایان سال تحویل این دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد.


وی به افزایش ۷۰درصدی كمك‌های دولت به شهرداری‌های كوچك اشاره كرد و گفت: در شهرهای كوچك و متوسط نسبت به سال قبل مبالغی كه برای كمك به آنها داده شده، تقریبا دو برابر شده است. درخصوص تامین قیر این شهرداری‌ها نیز كمك‌های ویژه‌ای صورت گرفته و قیر با قیمت مناسبی به آنها تحویل داده شده است و امیدواریم با این كمك‌ها بتوانیم آهنگ افزایش مهاجرت به سمت كلانشهرها را كاهش دهیم.


رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور ادامه داد: در چهارمین دوره نمایشگاه جامعه مدیریت شهری، بیش از ۱۶۰ شهرداری، ۴۰ دهیاری و ۱۴۰ تولیدكننده حضور داشتند كه زمینه مناسبی برای تعامل و شناخت نیاز شهرداری‌ها توسط تولیدكنندگان فراهم شد.


خندان دل تاكید كرد: در ایامی كه توجهات به سمت اقتصاد مقاومتی به ویژه با تاكیدات مقام معظم رهبری فزونی یافته است، این نمایشگاه زمینه تامین تجهیزات بهتر و به طبع آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم كرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، مدیریت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار