مدير کل دفتر نساجي و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت از تدوين راهبرد توسعه صنعت نساجي و پوشاک خبر داد و گفت: اين راهبرد با همکاري تشکل هاي خصوصي تهيه مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گلناز نصراللهي گفت: دو هدف و رويکرد اصلي اين راهبرد را مبارزه با قاچاق اين بخش و واردات غيرقانوني و همچنين توسعه کيفيت جهان تراز نساجي کشور تشکيل مي دهد تا بتوانند از توان رقابتي در منطقه و در جهان برخوردار باشند و خوشبختانه مزيت هاي زيادي در اين عرصه ها دارد.

خانم نصراللهي تصريح کرد: بخش زيادي از کالاهاي پوشاک موجود در بازار با روش هاي غيرقانوني وارد مي شود و نبايد رسانه هاي گروهي اجازه دهند عده اي تلاش هاي دولت براي ساماندهي تجارت پوشاک را زير سوال ببرند.

مديركل دفتر نساجي و پوشاك وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : ساماندهي واردات قانوني پوشاک با اصلاح نرخ تعرفه به نفع توليد و اقتصاد ملي است چون 200 درصد تعرفه  انگيزه اقتصادي قاچاق پوشاک را به شدت افزايش مي دهد و نبايد اجزاه ددهيم برخي ها در عرصه رسانه اين اين روند را مخدوش کنند.

صنعت نساجي کشور  با واردات كالاهاي با كيفيت و قانوني رشد مي کند و اين يک اصل در تجارت جهاني است و با  9800 واحد نساجي و پوشاك در کشور مي توانيم در کنار نوسازي ماشين آلات  به پيشرفت هاي خوبي برسيم.

وي گفت :‌ نمايشگاهي که ترکيه اي ها اخيراً در تهران برگزار کردند براي فروش نبود بلکه هدف ما معرفي الگوهاي جديد ، رويکردهاي تازه و توانمندي هاي توليد کنندگان داخلي در کنار توليد کنندگان ترکيه اي بود.

نصراللهي افزود: پيش از اين هم نمايشگاه بين المللي صنعت نساجي برگزار شده بود که ترکيه اي ها در آن وجود داشتند.

مدير کل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت:‌ برخي مي خواهند سياست هاي دولت براي ساماندهي تعرفه واردات پوشاک را زير سوال ببرند که منطقي نيست و بايد همه تجارت اعم از واردات و صادرات و سياست گذاري ها تابع منافع ملي و منطق اقتصادي و اصول علمي باشد و حاضريم با مخالفان و صاحبنظران اين حوزه گفتگو کنيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهبرد ، توسعه ، نساجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار