حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

از مشکل صدور روادید عمره تا کاهش 50درصدی پروازهای عمره

مشکل صدور روادید عمره و کاهش 50درصدی پروازهای عمره از جمله مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در هفته گذشته بود.

سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مشکل کاهش صدور روادید عمره در هفته گذشته مهمترین خبری بود که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آن سخن گفت و اظهار کرد: متأسفانه طی چند روز اخیر شاهد کاهش جدی در صدور روادید از سوی کنسولگریهای عربستان در تهران و مشهد بودیم که این کاهش در یکی دو روز گذشته به کمتر از 50 درصد رسیده است ، طبیعی است اگر این روال ادامه پیدا کند با مشکل جدی در اعزام زائرین مواجه خواهیم شد.
 
وی افزود : با توجه به اینکه قراردادهای عمره 7 شرکت سعودی به تأیید وزارت امور خارجه و وزارت حج عربستان و کنسولگری عربستان در ایران رسیده است ، و شرکت های سعودی عدد قراردادها و تعداد زائرین را به تأیید وزارت حج عربستان رسانده اند ، طبیعتا شرکت های سعودی و وزارت حج عربستان متعهد به تأمین روادید زائرین عزیز می باشند و هر گونه خسارت احتمالی هم بر عهده شرکت های سعودی خواهد بود.


سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکل صدور ویزای زائران عمره اظهار کرد: اگر تا روز چهارشنبه روال صدور ویزا به روند عادی خود بازنگردد ،شاهد کاهش 50درصدی پروازهای عمره در دور دوم که از 21اسفند آغاز خواهد شد خواهیم بود.


ظرفیت کاروان های حج سال آینده تکمیل شد

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان واجدین شرایط اعزام به حج سال آینده 17 ربیع الاول همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) انجام گرفت و با استقبال خوبی که برای نام نویسی در کاروان ها از سوی متقاضیان صورت گرفت، ظرفیت کاروان های حج 94 صددرصد تکمیل شده است.

نخستين گروه از دانش‌آموزان عمره‌گزار وارد مدينه شدند

نخستين گروه از دانش‌آموزان عمره گزار ايراني، با استقبال رسمي نمايندگان بعثه‌‌ مقام معظم رهبري و ستاد عمليات عمره وارد سرزمين وحي شدند.

اعلام نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام های نوروزی عتبات

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: شرکت کنندگان پیش ثبت نام های این دوره عتبات که از روز 18 تا 27 بهمن ماه برای اعزام به عتبات اقدام کرده‌اند، می توانند با مراجعه به سامانه atabat.haj.ir از نتایج قرعه کشی مطلع  و بر اساس اولویت های مربوطه نسبت به قطعی نمودن ثبت نام در زمان تعیین شده اقدام نمایند.

آغاز نام نویسی در کاروان های نوروزی عتبات

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، متقاضیان سفر به عتبات عالیات که در قرعه کشی این دوره از پیش ثبت نام ها پذیرفته شده اند، از دوشنبه می توانند بر اساس زمان مشخص شده برای هریک از اولویت ها، ثبت نام خود را در کاروان های عتبات قطعی نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روادید ، عمره ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار