معاون سرمایه انسانی رسانه ملی:

چابك سازی در كنار حفظ نیروهای سازمان

دكتر جعفری با رد شایعات رایج در سازمان مبنی بر كاهش نیرو در حجم وسیع ، اعلام كرد: همه امكانات خود را برای رفع مشكلات نیروی انسانی به كار گرفته‌ایم.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی ، دكتر علی اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی سازمان ، ظهر چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد بلال صدا و سیما به بررسی وضع نیروی انسانی، بودجه و امكانات رفاهی در سازمان پرداخت.  

وی گفت: در دولت‌های گذشته ، به سازمان تكلیف شده بود كه بخشی از درآمدهای خود را از راه پخش آگهی تامین كند . 

دكتر جعفری تاكید كرد : در سال پایانی دولت اصلاحات تامین 30 میلیارد تومان از بودجه سازمان بر درآمد از آگهی ها متكی شده بود كه این رقم در دوره دولت نهم و دهم به 700 میلیارد تومان و در دولت یازدهم به 1200 میلیارد تومان رسیده است و سازمان صدا و سیما ناگزیر به تامین این بودجه از طریق پخش آگهی شده است . 
 
وی افزود: با حجم نیروی انسانی كه در سازمان شاغل هستند، از مجموع بودجه سازمان اعم از بودجه تخصصی و درآمدی نزدیك به 80 درصد به بخش ها ی حقوق و دستمزد اختصاص دارد كه این امر دست سازمان را در تولید بسته است .

دكتر جعفری افزود: با این وجود حسب دستور رییس محترم سازمان هر هفته دو جلسه در سطح مدیران رده بالای سازمان برای برنامه ریزی و مدیریت مسائل و رفع مشكلات برگزار می شود تا نسبت به حل این مشكلات چاره اندیشی شود تا انشالله بدون فشار بر همكارانمان از این مرحله گذر كنیم .
 
وی حذف انبوه كاركنان را از رسانه ملی شایعه ای بیش ندانست و افزود:در این مسیر تمام دغدغه سازمان بر حفظ نیروهای نوانمند و ارزشی موجود استوار است و برای ایجاد تعادل در نیروی انسانی و استفاده از نیروهای جوان و خلاق سازمان بر ممنوعیت تعویق نیروهای بازنشسته تاكید دارد . 
 
معاون سرمایه انسانی سازمان چابك سازی سازمان را بر سه اصل استوار دانست و از " ساختار كوچك سازی با رویكرد ارتقا بهره وری ، چابك سازی و دانش محوری، بدون كاستن از حقوق و دستمزد، حفظ و نگهداشت نیروهای كارآمد، ممنوعیت تعویق و ایجاد شرایط برای بازنشستگی با 20 سال خدمت " به عنوان ابزاری برای این حركت نام برد.
 
وی افزود: در موضوع ساماندهی نیروهای غیررسمی سازمان ، در اداره كل منابع انسانی سامانه ای راه اندازی شده است كه با بررسی وضعیت نیروها از ابتدای سال 94 شرایط خرید خدمت در قالب قرارداد را برای افراد واجد شرایط فراهم كند. این سامانه امكان استفاده از حق بیمه و خدمات رفاهی را برای همه افراد حتی افرادی كه برای مدت زمان كوتاهی نیاز به خدمات آنها وجود دارد امكان پذیر می كند تا حق هیچ كس ضایع نشود. 
 
جعفری در باره استفاده همكاران از امكانات رفاهی سازمان از جمله زائر سرای مشهد و زیباكنار نیز افزود: در مورد هزینه استفاده از مجتمع فرهنگی تفریحی زیباكنار تصمیم گرفته شده در بخش رفاهی ده درصد به سهم كاركنان برای استفاده از این مركز افزوده شود تا بخش ناچیزی از هزینه های این خدمات كه حداكثر 20 درصد از آن را شامل می شود توسط همكاران پرداخت شود . از سوی دیگر، از این پس افراد غیر سازمانی كه به این مراكز سفر می كنند باید هزینه های خود را بصورت آزاد پرداخت كنند تا حق كارمندان رسانه ملی در این میان ضایع نشود .

 معاون منابع انسانی رسانه ملی در زمینه بهره مندی همكاران از مركز بهداشت نیز گفت: بخشی از هزینه های اضافی و غیر قانونی را از مركز بهداشت حذف كرده ایم و در مقابل تلاش می شود با انعقاد قرار داد با سازمان تامین اجتماعی امكان استفاده همكاران قرار دادی، برنامه ای و بطور كلی همه كسانی را كه دفترچه تامین اجتماعی دارند از این مركز را به صورت قانونی بهره مند شوند . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار