جیمز کلاپر در سنا اذعان کرد مذاکرات هسته ای بر موضع گیری ایران در غرب آسیا تاثیری ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از ان.بی.سی؛ جیمز کلاپر مدیر امنیت ملی آمریکا امروز در نشست کمیته امور مسلح سنای آمریکا در واشنگتن . دی.سی حضور پیدا کرد و به سوالات سناتورهای آمریکایی در مورد روابط خارجی آمریکا پاسخ داد.

موضوع این نشست ارزیابی تهدیدات جهانی بود و وی نظر سازمان تحت امر خویش را در مورد بحران سوریه و اوکراین و مذاکرات هسته ای ، ارائه داد.
کلاپر به قدرت بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعتراف کرد و گفت وی از گروههای مخالف قدرتمند تر است و در سال 2014 پیشروی های زیادی در سوریه داشته است.
وی در مورد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 هم گفت مذاکرات هسته ای با ایران بر مواضع خارجی ایران در غرب آسیا تاثیر نمی گذارد.

وی گفت ترکیه برای تعامل بیشتر با ائتلاف ضد داعش آماده نیست و به دنبال مسائل دیگری از جمله مذاکرات با کردهای کشور خود است. ایران در عراق حضور دارد  و به نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کمک می کند ، این به خاطر تهدیدی است که ایران از ناحیه داعش احساس می کند و این کشور از مقابله با داعش نفع می برد.
وقتی کلاپر با سوال سناتوری در مورد نفوذ ایران در غرب آسیا مواجه شد ، پاسخ داد جمهوری اسلامی ایران از طریق نیروی قدس سپاه ، در حال افزایش نفوذ و قدرت خود در غرب آسیا است. ایران از نیروی قدس در عراق استفاده می کند.این کشور در لبنان به واسطه حضور حزب الله و نقش نیابتی آن ، نفوذ خود را افزایش می دهد.
وی در پاسخ به پرسش سناتوری در مورد نحوه مانع تراشی در مقابل ایران در غرب آسیا گفت : " آمریکا یا سازمان های امنیتی منطقه به خصوص کشورهای سنی که نگران تلاش های ایران هستند ، همکاری نزدیکی دارد."
وی همچنین در مورد واکنش ایران و روسیه به اقدامات آمریکا برای آموزش شورشیان سوری در ترکیه گفت : " مسکو و تهران به این عمل واکنش منفی نشان خواهند داد.اگر روسیه و ایران اقدامات ما را تهدید مستقیم علیه سوریه ببینند حمایت خود از اسد را شدت می بخشند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
داعش دست پرورده غربیها و امریکا و اسراییل جعلی هست و دست همه اینها بخون ملت سوریه و عراق و فلسطین و لیبی وغیره اغشته هست.مرگ بر امریکا و اسراییل تروریست و درود بر اقای بشار اسد و مقاومت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
اعضای سنای آمریکا را یک مشت صهیونیست ، مزدور تشکیل می دهند . این ها در خون مردم عراق و سوریه و لبنان ، فلسطین و غیره شریک هستند /
آخرین اخبار