کمیته قضایی سنایی آمریکا صلاحیت لورتا لینچ را برای تصدی پست دادستانی کل آمریکا تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هیل؛ امروز کمیته قضایی سنایی آمریکا صلاحیت لورتا لینچ را برای تصدی پست دادستانی کل آمریکا تایید کرد.
کمیته قضایی سنای آمریکا صلاحیت لورتا لینچ نامزد پیشنهادی اوباما را برای دادستانی کل آمریکا را تایید کرد تا وی در یک قدمی پست دادستانی کل آمریکا قرار بگیرد.
رای گیری نهایی در خصوص وی در صحن علنی مجلس سنا انجام خواهد شد تا وی رسما دادستان کل آمریکا شود.دادستان کل ایالات متحده، رییس وزارت دادگستری ایالات متحده است و وظیفه او امور قضایی بوده مامور ارشد اجرای قانون دولت ایالات متحده است. دادستان کل وکیل ارشد دولت ایالات متحده قلمداد می‌شود. دادستان کل به عنوان عضو کابینهٔ رییس جمهور فعالیت می‌کند و تنها رییس یک وزارتخانه دولتیست که عنوان وزیر به او اطلاق نمی‌شود.
دادستان کل را رییس جمهور ایالات متحده نامزد می‌کند و او این سمت را پس از تایید سنای ایالات متحده بر عهده می‌گیرد. او به خواست رییس جمهور فعالیت کرده و رییس جمهور می‌تواند در هر زمان وی را بر کنار کند. دادستان کل می‌تواند مورد استیضاح مجلس نمایندگان و محاکمه در سنا به دلایل «خیانت، ارتشا و دیگر جرایم و سوء رفتارهای شدید» قرار بگیرد.
دادستان قبلی اریک هولدر بود.وی اولین سیاه پوستی بود که به این سمت انتخاب شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار