نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از عزیمت به آمریکا در اظهاراتی گفت هشدار در خصوص خطر توافق بین قدرت های بزرگ و ایران واجب است.

نتانیاهو: هشدار در خصوص خطر توافق بین قدرت های بزرگ و ایران واجب استبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهو روز شنبه پیش از عزیمت به آمریکا طی اظهاراتی در قدس اشغالی گفت: گفت احترام زیادی برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قائل است اما تاکید کرد برای راضی کردن کنگره در خصوص مخالفت با طرح اوباما در خصوص ایران تلاش خواهد کرد.  

نتانیاهو گفت : من به روابط محکم بین اسرائیل و آمریکا ایمان دارم و این استحکام در روابط با وجود اختلاف نظرات چه در گذشته و چه در آینده ادامه خواهد داشت.
  
نتانیاهو با پذیرش دعوت جمهوری خواهان برای سخنرانی در کنگره در سه شنبه آینده خشم کاخ سفید و اعضای دموکرات کنگره آمریکا را برانگیخته است.  

نتانیاهو در اظهاراتی که از شبکه اول تلویزیون اسرائیل پخش شد گفت : من به عنوان نخست وزیر اسرائیل وظیفه دارم به امنیت اسرائیل توجه داشته باشم. برای همین به شدت با دستیابی به هرگونه توافق بین ایران و کشورهای بزرگ که می تواند خطری بر موجودیت ما باشد مخالفم. اوباما هم برای حفظ امنیت اسرائیل باید قاطعانه با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کند.
   
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تعطیلات پایان این هفته برای  دیدار جدید با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به سوئیس خواهد رفت.  

سرعت مذاکرات بین دو طرف شدت گرفته است.  

سفر نتانیاهو به واشنگتن دو هفته پیش از انتخابات اسرائیل که قرار است 17 مارس برگزار شود و در آن تلاش خواهد کرد برای سومین دوره پیاپی به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شود، صورت می گیرد.  



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار