رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی کشور تعدادی از اتباع امریکایی را به اتهام فعالیت‌های جاسوسی بازداشت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی کشور تعدادی از اتباع امریکایی از جمله یک خلبان را به اتهام  فعالیت‌های جاسوسی بازداشت کرده اند. 

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین از قصد این کشور برای کاهش تعداد کارکنان سفارتخانه‌های امریکا در کاراکاس و همچنین ممنوعیت ورود برخی از مقامات امریکایی به این کشور در  اقدامی تلافی جویانه خبر داد.

امریکا سال گذشته میلادی از  ورود برخی از مقامات رسمی ونزوئلا به این کشور جلوگیری به عمل آورده بود.

مادورو در سخنانی در کاراکاس گفت شهروندان امریکایی از این پس برای ورود به ونزوئلا باید روادید دریافت کنند.

وی همچنین از منع ورود برخی از سیاستمداران از جمله جرج دابیلو بوش، رئیس جمهور پیشین امریکا و دیک چنی معاون وی و سناتورباب منندز به این کشور خبر داد.

  مادورو اخیرا هشدار داده بود احتمالا زمانی خواهد رسید که به دلیل حملات مداوم آمریکا و دیپلمات‌های این کشور علیه دولت ونزوئلا، ادامه روابط دیپلماتیک با واشنگتن غیرممکن می‌شود.

 ونزوئلا همواره گفته است که مخالفان دولت با پشتیبانی آمریکا به دنبال کودتا در آن کشور هستند. 

با این حال مخالفان دولت،  اقدامات و اظهارات ضد آمریکایی مادورو را تلاشی در جهت منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات فزاینده اقتصادی کشور از جمله کاهش قیمت نفت می دانند. 

 مادورو دسامبر سال گذشته گفت چند فایل صوتی در اختیار دارد که ثابت می‌کند آمریکا به دنبال فاسد کردن مقام‌های دولتی در ونزوئلا است.

همچنین ماریا کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، اوایل دسامبر گذشته به دست داشتن در توطئه قتل مادورو متهم شد. اما ماچادو قویا این اتهام‌ را تکذیب کرد.

روابط کاراکاس و واشنگتن از زمان به قدرت رسیدن هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزئلا، در سال 1999 تیره است. دو کشور در سال 2010 از تبادل سفیر با یکدیگر خودداری کردند و روابط آن‌‌ها در سطح کاردار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار