سرمربی و کاپیتان تیم بسکتبال مهرام در کنفرانسی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،کنفرانس خبری دهمین سالگرد فعالیت حرفه ای باشگاه مهرام روز گذشته با حضور محمد گنجی مدیرعامل باشگاه، مصطفی هاشمی سرمربی و اوشین ساهاکیان کایپتان تیم مهرام برگزار شد.

مصطفی هاشی صحبت های خود را با تقدیر از رسانه ها آغاز کرد که به اعتقاد وی یکی از دلایل موفقیت بسکتبال بوده اند.

گنجی که از طرح لیگ ملی حمایت کرد، بعد از صحبت های خود تاکید کرد که به عنوان مدیر نظرات خود را مطرح می کند و هاشمی به عنوان سرمربی می تواند نظر دهد که قطعا با نظر مدیریت متفاوت است.

هاشمی هم با تایید این موضوع گفت: دیدگاه من با گنجی فرق دارد. حالا هم از جایگاهی حرف می زنم که مهرام قهرمان لیگ ملی شده است و از موضع ضعف نیست که مقام نیاورده باشیم. حرف من در مورد لیگ ملی این است که چرا چیزی را که با آزمون و خطا گذرانده ایم، برگردانیم به نقطه صفر؟

در تابستان به خواب زمستانی می رویم
وی ادامه داد: اگر دنبال طرحی مثل لیگ ملی، تابستانی یا هر طرح دیگری هستیم، زمان های خوبی برای این کار هست. به خصوص زمانی که لیگ تمام می شود و بازیکنان دیگر استراحت می کنند، تنها 20 بازیکن به اردوی تیم ملی می روند بقیه هیچ فعالیتی ندارند. این مثل خواب زمستانی است و بسکتبال هم از همین موضوع ضربه می خورد. اگر جایگاه ما پایین رفته است به خاطر همین روند است.

هاشمی گفت: می توانیم برای دو ماه بازیکنان جوان را در زمان فعالیت تیم ملی روی آب بیاوریم تا دیده شوند. جوانان تا سنین 22 و 23 ساله را استخدام کنیم و هدف هم فقط قهرمانی نباشد بلکه برای پشتوانه تیم ملی بازی کنند. 

قبلا امتحان پس داده ایم
سرمربی مهرام تاکید کرد: ما یک امتحانی را پس داده ایم و به این رسیده ایم که بازیکن داخلی در کنار بازیکن خارجی رشد می کند. البته بازیکنان خارجی که قبلا در بسکتبال ما بودند با حالا خیلی فرق داشتند. به اوشین هم گفته ام که در سال های اخیر به جز گیبسون که در بسکتبال یک استثنا بود هیچ بازیکن خارجی ای به ایران نیامده که بهتر از بسکتبالیست های خوب ایرانی باشد.

هاشمی از هزینه های جذب بازیکن خارجی از ابتدای لیگ هم خبر دارد اما ایرادات دیگری هم به لیگ ملی می گیرد.

وی گفت: کسی که ورزش کرده باشد، می داند که قهرمانی انگیزه بازیکن را صفر می کند. روز اول و دوم بعد از قهرمانی لیگ ملی انگیزه بازیکنان ما هم صفر شد که این طبیعی بود. من هم اگر بازیکن بودم دیگر انگیزه ای نداشتم. باید میان دو لیگ حداقل 2 ماه فاصله باشد. 

هاشمی تاکید کرد: اصلا این فکر از کجا آمده است؟ چه چیزی پشت آن بوده است؟ فرزاد کوهیان، سعید ارمغانی، آقاکوچکی، من و .. در این جلسه نبوده ایم. مهران حاتمی هم که در جلسه بود می گوید رای منفی داده است پس چطور این تصمیم گرفته شد؟ نمی توان هر روز تز تازه ای برای بسکتبال داد.

بازیکن جوان حق خود را از مربی می گیرد
سرمربی مهرام اعتقاد دارد که بازیکن جوان مستعد حق خود را از مربی می گیرد و نمی توان به زور 30 دقیقه زمان به بازیکن داد.  

هاشمی گفت: اگر دوباره بازیکنانی مثل آندره پیتس، ویتاری مارش، جکسون ورومن و لورن وودز را به ایران بیاوریم بازیکنانی مثل صمد، اوشین و دیگران به بسکتبال هدیه می شود. اگر نه الگویی برای بازیکن نیست. 

سرمربی مهرام همچنین از توجه نشدن به بخش خصوص گلایه داشت و گفت: چند سال است مهرام تنها یک زمین می خواهد که سالن بسازد اما اصلا هیچ کاری انجام نمی شود. نمی توانی به بخش خصوصی بگویی که این همه خرج کن اما هیچ چیزی برنگردد. 

بازیکنان مهرام جز غرغر و دعوا چیزی از من نشنیدند
هاشمی در پایان صحبت های خود تاکید کرد که بازیکنان مهرام جز غرغر و دعوا چیزی از او نشنیده اند. 
وی گفت: باید به این بازیکنان افتخار کرد و باید در جایی بفهمند که چقدر برای ما مهمند. 

اوشین: هدف لیگ حرفه ای رسیدن به فینال و قهرمانی است
اوشین ساهاکیان کاپیتان مهرام هم گفت: لیگ ملی عیار بازیکنان ایرانی را مشخص کرد و برای بازیکنان جوان ایرانی خیلی خوب بود. ضمن اینکه باشگاه هم به اهداف خود رسید. 

وی ادامه داد: امسال فشار بازی ها روی برخی بازیکنان تیم هایی که در کورس قهرمانی بودند خیلی زیاد بود. ما هم خوب و بد سعی کردیم که انجام وظیفه کنیم. 

ساهاکیان تاکید کرد: لیگ حرفه ای بستگی به این دارد که چه بازیکنی به تیم تزریق شود. هدف ما این است که حداقل به فینال و پس از آن به قهرمانی برسیم. مهرام باشگاه بزرگی است و وظیفه امسال ما با توجه به قهرمانی لیگ ملی سنگینتر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.