بنای هنری معبد سوزان در شهر «لندن دری» ایرلند شمالی به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ بازدید از معبد سوزان از ١٤ ام تا ٢٠ ام ماه مارس جاری برای علاقه مندان امكان پذیر خواهد بود و در عصر روز شنبه ٢١ ام مارس طی مراسم ویژه ای سوزانده خواهد شد كه البته علاقه مندان ملزم به تهیه بلیت برای شركت در این مراسم خواهند بود.

هدف از ساخت این معبد كه اولین كار هنری "دیوید بست" در خارج از آمریكاست، خلق پروژه ای میان فرهنگی برای نمایش قدرت دگرگونی و انتقال هنر بوده است. 

در ساخت این معبد حدود صد نفر از گروه های مختلف شهر لندن دری،  "دیوید بست" و همكاران امریكایی او را همراهی خواهند كرد.  این پروژه در راستای سنت قدیمی آتش بازی در ایرلند شمالی و ایجاد روحیه همكاری صورت میگیرد. 

"بست" كه متولد ١٩٤٥ در كالیفرنیا و فارغ التحصیل رشته مجسمه سازی از دانشكده هنر سانفرانسیسكو است همواره  خالق آثاری گروهی با هدف همكاری و تعامل بیشتر بوده است . او پیش از این نیز أقدام به ساخت معابد مشابهی در امریكا نموده  و هدفش از انتخاب معبد جایگاه ویژه و ماهیت بخشش گناهان در آن هاست.  از این رو در پایان ساخت معابد ، آنها طی مراسمی مذهبی سنتی به همراه تمام پیام های نوشته شده توسط سازندگان به آتش كشیده میشوند. تا به امروز هشت نمونه از این معابد توسط "بست" ساخته شده است .

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار