سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه نداشتن برنامه ریزی و مدیریت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در فوتبال ما شده است و حضور افراد غیرفوتبالی در فوتبال درست نیست.

قلعه نویی: افراد غیر فوتبالی جایگاه‌شان در فوتبال نیستبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ امیر قلعه نویی در گفتگو با رادیو ورزش اظهار داشت: باید بگویم افراد غیر فوتبالی که وارد حرفه ورزش می‌شوند، زحمات زیادی می‌کشند اما جایگاه‌شان در ورزش نیست و بهتر است فوتبال به افراد فوتبالی سپرده شود.  
 
وی بیان کرد: زمانی که من در قطر حضور داشتم، آن‌ها تنها دو زمین و دو هتل داشتند، اما با وجود این امکانات توانسته‌اند که دوبار جام ملت‌ها را برگزار کنند و حتی میزبان جام جهانی هم شده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها پیشرفت زیادی داشتند، ولی ما عقب مانده‌ایم.  
 
نکته قال توجه این است که آن‌ها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، ولی ما همچنان پسرفت می‌کنیم.  
 
قلعه نویی تصریح کرد: باتوجه به اینکه هیچ دل خوشی از کفاشیان و زیرمجموعه‌اش ندارم، اما از زمانی که آمده‌اند به راس کار برگزاری لیگ هم منظم شده است و جا دارد که از زحمات کفاشیان، تاج و همچنین عزیزمحمدی تشکر ویژه داشته باشم.  
 
وی در خصوص رای محرومیت کرار عنوان کرد: این مسئله جای سوال دارد که کجای دنیا دیده شده که بعد از ۱۹ روز حکم بدهند؟ چطور برای ساموئل یک روزه حکم دادند، اما درباره کرار ۱۹ روز این حکم طول کشید؟ این نشان می‌دهد در کمیته انضباطی قانون حکمفرما نیست. باید بگویم که حسن‌زاده با این کار کرار را ۴ جلسه محروم کرد، نه ۳ جلسه، چرا که این بازیکن قصد داشت به مرخصی برود اما بدون تمرکز در بازی مقابل تیم گسترش فولاد تبریز حاضر شد و به میدان رفت.  
 
سرمربی تیم استقلال افزود: باید بگویم که رای‌هایی که برا یمن صادر می‌شود، همه سه میلیون قطعی و همیشه تکراری است و این رای‌ها مانند فیلم‌های ایرانی که پخش می‌شود، تکراری شده است.  
 
قلعه نویی همچنین در خصوص اینکه چرا تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند موفق باشند، افزود: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که ما انجام می‌دهیم، نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم و بهتر است برنامه ریزی و مدیریت را در راس کارهای خود قرار دهیم.  
 
آن زمان که یک باشگاهی مثل سپاهان در می‌آید که تمام شاخصه‌ها را دارد، از طرفی دیگر ما یک تیم هستیم، مثلا استقلال که تیم خودم است، باشگاه نیست.  
 
وی بیان کرد: همانطور که می‌دانیم سپاهان ۷۵ تیم دارد و وقتی من در آنجا حضور داشتم، حدود ۱۷۰۰ ورزشکار داشت و باید ببینید که چه مدال‌هایی توانستیم در گوانگجو بگیریم. همه این‌ها ماحصل افکار اسلامیان و تاج بوده است، چرا که ۱۲ سال پیش نشستند و ابتدا این باشگاه را زیرنظر سیمان سپاهان و فولاد سپاهان بردند و در حال حاضر محل تمرینی به نام باغ فردوس دارند که ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیارد ارزش دارد. از طرفی دیگر باید به ثبات مدیریت ساکت هم اشاره‌ای کرد.  
 
قلعه نویی عنوان کرد: وقتی ما به جمع ۸ تیم بر‌تر آسیا رفتیم و کسی را نداشتیم، همین می‌شود. این صحبتی که اردن کرار انجام داده قبلا مجتبی جباری درباره استقلال انجام داده بود که خوب نیست عنوان کنم که در ‌‌نهایت این جمله منجر به اخراج آن بازیکن شد و من نمی‌گویم که فتح الله‌زاده مقصر است یا جباری.  
 
۱۲ سال است که می‌گویم ما برنامه ریزی و مدیریت نداریم، اما همانطور که می‌دانیم همه علیه من مطلب نوشتند، اما وقتی این مطلب را کی روش می‌گوید همه به به چه چه می‌کنند.  
 
وی تصریح کرد: فقط ما در فوتبال کشورمان یک نیروی انسانی داریم که اگر این هم نبود این وضعیت فعلی را نداشتیم. باید بگویم که کار در لیگ قهرمانان آسیا خیلی آسان‌تر از لیگ داخلی است، زیرا وقتی در لیگ داخلی به یک جا می‌روی، همین زمین بی‌کیفیت است و هوا نیز سرد است، اما در خارج از کشور حداقل اگر هوا سرد است، زمین کیفیت دارد.  
 
قلعه نویی افزود: حالا ما می‌رویم زو سازی انجام می‌دهیم و زوجی مثل حمودی و حیدری را درست می‌کنیم و همانطور که می‌دانیم ما تا ۸ تیم بر‌تر آسیا نیز رفتیم، اما هم جباری رفت و هم حمودی.  
 
نکته قابل توجه این است که من در اخبار ساعت 21:30 متوجه شدم که پژمان منتظری با‌ام صدال قرارداد می‌بندد و من سرمربی از این موضوع بی‌خبر بودم.  
 
متاسفانه نداشتن برنامه و مدیریت باعث شده که فوتبال ما به این روز بیفتد و همانطور که قبلا نیز گفتم، حضور افراد غیر فوتبالی در فوتبال درست نیست و این مسئله برای من جای سوال دارد که چرا دادکان، مصفوی و اولیایی باید در کنار قرار بگیرند و افراد غیر فوتبالی به راس کار بیایند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمربی ، فوتبال ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار