«اکبر صحرایی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داعشی‌ها مورچه‌هایی در دست ابرقدرت‌ها هستند

«اکبر صحرایی» گفت: داعش‌ به عنوان یک گروه تروریستی که هم اکنون در صدر اخبار جهان قرار گرفته همچون مورچه‌هایی در دست ابرقدرت‌ها هستند.

اکبر صحرایی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: فلسفه‌ی وجود داعش که تا به امروز بیشتر با حضور نظامی جلوه‌ کرده با تفکر در تضاد است و وقتی انسان می‌جنگد به این معنا است که تفکری وجود ندارد.

وی ادامه داد: انسان‌ها از بدو تاریخ تا به امروز به دو طریق با یکدیگر ارتباط بر قرار کرده  و مشکلات خود را حل کرده‌اند که یکی از این دو تبادل افکار با هدف ایجاد شرایط بهتر برای زندگی است.

این نویسنده اظهار داشت: وقتی گروهی همچون داعش می‌جنگد به طور قطع باید مباحثی چون فکر تعطیل شده باشد.

صحرایی تصریح کرد: آن  کسی که از جنگ برای تحمیل عقایدش استفاده می‌کند کتاب و ادبیات را به عنوان یکی از موانع خود می‌بیند و به طور قطع فکر می‌کند که باید آن را از بین ببرد، نتیجه آن است که کتاب‌سوزی پیش می‌آید.

وی افزود: داعش در مقایسه با حکومت‌ها و قوم‌هایی که پیش از این دست به اموری چون کتاب‌سوزی زده‌اند همچون مورچه‌هایی در دست ابرقدرت‌ها هستند.

این نویسنده خاطر نشان کرد: کتاب، تاریخ و ادبیات موجب می‌شود که ما به ریشه‌ داعش که همان خوارج است برسیم بنابراین اگر این گروهک تروریستی مردم را به مطالعه تشویق می‌کرد باید تعجب می‌کردیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار