مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از بررسی قانون شهدا و جانبازان آتش نشانی در صحن شورای اسلامی شهر تهران و افتتاح هفت ایستگاه‌ آتش نشانی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید شریف زاده، مدیر عامل سازمان آتش نشانی  خدمات ایمنی شهرداری تهران در مراسم رونمایی از باشگاه نجات یافتگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان‌ آتش نشانی صرفا سازمان خدماتی است و اهداف اقتصادی و درآمد زایی در آن تعریف نشده و در تلاش هستیم در مدت زمان خاص خلاء هایی که داریم را در زنجیره‌ خدمات رسانی ترمیم کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان آتش نشانی سالانه ده هزار نفر از شهروندان را نجات می‌دهد، افزود: تا کنون نامی از این نجات یافتگان و افرادی که نجات داده‌اند، در جایی ثبت نشده است که با رونمایی از سایت باشگاه نجات یافتگان، این امر از این پس تحقق می‌پذیرد.

شریف زاده افزود: روزانه 200 حادثه حریق اتفاق می‌افتد و ممکن است در این حوادث افرادی فوت یا مصدوم شوند که در کشورهای بزرگ وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، افرادی که به عنوان دفاع از شهر در حادثه حضور پیدا می‌کنند، پس از حادثه مورد تجلیل قرار می‌گیرند اما در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد و نامی از آن‌ها در میان نیست.
وی با اشاره به دوران جنگ و بمباران شهر‌ها گفت: در طول دوران دفاع مقدس، نخستین افرادی که در بمباران‌ها حضور یافتند، گروه نجات آتش نشانان بودند اما اکنون نامی از آن‌ها برده نمی‌شود و من امروز پیشنهاد می‌دهم در یکی از میادین شهر، تندیس آتش نشانان تهیه و نصب شود و این جزو توقعات ابتدایی سازمان آتش نشانی است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی همچنین اظهار داشت: افرادی که نجات پیدا می‌کنند، می‌توانند با عضویت در این باشگاه به جمع آتش نشانان بپیوندند و در سالگرد نجاتشان با ما همراه باشند.

شریف زاده گفت: در سال گذشته در حادثه خیابان جمهوری دو تن از شهروندان جان خود را از دست دادند که پرونده آن‌ها در قوه قضاییه در حال رسیدگی می‌باشد ولی تا کنون آتش نشانان سازمان آتش نشانی، تعداد افراد زیادی را نجات داده‌اند اما هیچ تقدیری از آن‌ها صورت نگرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تا کنون 38 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: 22 نفر از این شهدا، در شهر تهران برای نجات جان شهروندان، جان خود را از دست داده‌اند ولی چرا هیچ اسمی از آن‌ها برده نمی‌شود، که به همین منظور فردا در صحن شورای اسلامی شهر تهران قانون شهدا و جانبازان آتش نشانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این در حالی است که بنیاد شهید پرونده شهدا و جانبازان آتش نشانی را قبول نمی‌کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی یاد آور شد: ما خانواده شهید آتش نشانی داریم که در شهر تهران با دوازده سال سابقه، فقط 12 روز حقوق و مستمری می‌گیرد که حقوق آن‌ها حدود 740 هزار تومان می‌شود و این خانواده با سه یتیم، مبلغ ناچیزی دریافت می‌کنند که سازمان آتش نشانی تا کنون این خانواده‌ها را حمایت می‌کرده است.

همچنین وی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین تجهیزات را تامین می‌کنیم تا تلفات و مصدومیت آتش نشانان به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: هفت ایستگاه آتش نشانی تا پایان سال در شهر تهران افتتاح می‌شود و تعداد ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی به 120 ایستگاه می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار