رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: متاسفانه در استان‌های کشور بودجه کافی برای نماز وجود ندارد و باید با تامین بودجه اختصاصی، این واجب را در میان مردم به ویژه جوانان گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست طرح جهادی اقامه نماز در سفرهای نوروزی سال 94 که شب گذشته در ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در استان‌های کشور بودجه کافی برای نماز وجود ندارد و باید با تامین بودجه اختصاصی، این واجب را میان مردم به ویژه جوانان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام با خواندن نماز‌های مختلف به وسیله پیامبران، امامان معصوم(ع)، ائمه اطهار و اهل بیت (ع) بسیاری از بلایای طبیعی کاهش و یا از بین می‌رفت اما امروز این واجب جایگاهی در خصوص کاهش بلای طبیعی و آلاینده‌های محیط زیست مانند ریزگرد‌ها ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، تصریح کرد: احیای نماز نیازمند یک حرکت جهادی و ملی با حضور تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی است و باید به نماز در مدارس، دانشگاه‌ها، محلات، مساجد، حسینیه‌ها و... نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه مردم به ویژه جوانان خواندن صحیح نماز را به خوبی درک نکرده‌اند، زیرا نمازگذار باید هنگام نماز خواندن علاوه بر قرائت صحیح نماز، اعمال نماز را به خوبی انجام دهد. به عنوان مثال نمازگذار باید بداند پیشانی را به چه صورت روی مهر قرار دهد، دست‌ها و پاهای نمازگذار هنگام نماز چگونه باید باشد و وظیفه‌ مسئولان در این خصوص آموزش صحیح به مردم و جوانان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار