وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در جمع دانشگاهیان گفت: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران باید بتوانند نماد علمی کشور باشند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  دکتر هاشمی در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در جمع دانشگاهیان اظهار داشت: فصل جدیدی برای دانشگاه تهران فراهم شده است و اگرچه دو دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران سال 65 به ظاهر از هم جدا شدند اما امید می رود فرصتی فراهم شود تا با نقد عالمانه این جدایی آسیب شناسی شود و اگر تشخیص به یکی شدن بود، در یک فضای کاملا علمی تصمیم صحیح گرفته شود.

وی افزود: امروز شاهد آوردن خدمت به دانشگاه هستیم و این در حالیست که ما به دنبال توسعه آموزش نیز بوده ایم و نباید عدم توسعه در بخش درمان به بخش آموزش لطمه وارد کند.

وزیر بهداشت خود گردان شدن بیمارستان ها را بلایی به جان آموزش خواند و گفت: امید می رود با توجه به اینکه یکی از اولویت های دولت یازدهم بحث سلامت بوده است، با رفع کاستی های بخش آموزش که از گذشته به جای مانده است، بتوان شاهد بازگشت آموزش به جایگاه اصلی آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه به عنوان کسی که خود دانشگاه تهرانی است، حاصل شدن افنخارات فراوان برای این دانشگاه را مایه خرسندی فراوان می داند، برخی از افتخارات این دانشگاه را برشمرد.

دکتر هاشمی اظهار داشت: در بخش پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار مقاله اش از سال 2000 تا 2014 از 62 مقاله ISI به تعداد 2032 مقاله ISI رسیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران تاکنون 40 درصد از نفرات اول آزمون دکترای تخصصی را جذب کرده و بیش از 70 نفر از 100 نفر اول آزمون سراسری در این دانشگاه جذب شده اند.

وی  با برجسته دانستن جایگاه پژوهشی دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران بتوانند نماد علمی کشور باشند و دانش ازینجا به خارج از مرزها تسری پیدا کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر جایگاه شایسته دانشگاه تهران باید در خارج از مرزهای جغرافیای نیز حضور جدی داشته باشد، خواهان لزوم بستر سازی برای دایر کردن شعبه هایی از دانشگاه در برخی کشورهای آسیای میانه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای دور و نزدیک شد .

دکتر هاشمی با بیان اینکه سرنوشت آیندگان در اختیار دانشگاههاست، ابراز امیدواری کرد دانشگاه بتواند با اثرگذاری کافی در جامعه به فعالیت های خود بپردازد و در این مسیر حوزه و دانشگاه در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده اند که در جهت منافع مردم حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرعت تغییر و تحولات در حوزه ها بیشتر از دانشگاه است، خواهان پویایی بیشتر فضای دانشگاهها همچون حوزه های علمیه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار