محمد حسینی کفراشی مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی مدارس شاهد اظهار کرد: بر اساس طرح ملاکی مدیریت مدرسه دستورالعملی را مبنی بر رتبهبندی مدارس شاهد آماده کردیم که این دستورالعمل در پنج سطح ارزشیابی، ممتاز، موفق، پویا و کم تر از حد انتظار رتبه بندی میشود.
وی افزود: براساس این طرح مدارس شاهدی که بتوانند نمره 95 تا 100 را کسب کنند 85 تا 95 ممتاز، 75 تا 85 موفق، 65 تا 75 پویا و زیر65 کمتر از حد انتظار شناخته میشوند.
کفراشی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: ایجاد فضای رقابت ، تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه صحبت الگو برداری بین مدارس از اهداف اجرای طرح رتبه بندی مدارس شاهد است.
مدیر کل دفتر امرو شاهد ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شاهد به طور قطع از حمایتهای تشویقی بهره مند میشوند، تصریح کرد: توجه مدارس شاهد به امر مشاوره، پوشش حداکثری جامعه هدف و اجرای شیوه نامهها از جمله شاخصهایی است که مدارس شاهد بر اساس آن ارزیابی میشوند.
کفراشی ادامه داد: در این طرح هر مدرسهای بر اساس توانمندیها و عملکرد سال قبل خود سنجیده میشود و هیچ گاه در طرح رتبه بندی مدرسهای در منطقهی محروم را با مدرسهای در منطقهی برخوردار مقایسه نمیکنیم.
مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این دستور العمل در سیزده بهمن ماه به تمامی استانها ارسال شد گفت: از نیمه دوم اسفند بازدیدهای ستادی از مدارس شاهد آغاز میشود که نتیجه بازدیدهای منطقهای، استانی و ستادی رتبهی مدارس شاهد را نشان میدهد.
کفراشی در پایان تصریح کرد: اوایل شهریور ماه نتایج این رتبه بندیها اعلام میشود.