ارتش آمریکا اعلام کرد: نیروهای عراقی توانستند منطقه دولاب در غرب الرمادی را از گروهک تروریستی داعش بازپس گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، به دلیل تاخیر در ارسال کمک های بشردوستانه، اوضاع وخیم انسانی در شهر حدیثه ایجاد شده است.

المیادین همچنین از اعزام نیروهای عراقی به مناطق الرطبه و القائم در غرب استان الانبار خبر داد.

در عین حال شبکه تلویزیونی المنار از پیشروی ارتش و نیروهای مردمی عراق به سوی پایگاه تروریست های داعش در شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین خبر داد.

المنار در ادامه به نقل از منابع خبری این شبکه افزود: یگان های ارتش با کمک نیروهای بسیج مردمی بر فرودگاه الدور و بخش شرقی کوه های حمرین که بزرگترین پادگان های آموزشی داعش در آن می باشد را به تصرف در آوردند.

رنا شقیر خبرنگار المنار در گزارشی در این باره گفت: حملات تاکتیکی و برنامه ریزی شده نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش قبل از حمله اصلی بر مواضع تروریست ها در داخل شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای عراقی و بسیج مردمی قبل از محاصره تکریت بخش شرقی کوه‌های استراتژیک حمرین در شمال شرق تکریت که پایگاه های آموزشی داعش در آن قرار دارد را به تصرف در آوردند.

در جنوب شرقی تکریت یگان‌های نظامی عراقی  فرودگاه عظیم الدور را نیز تحت سیطره خود در آوردند.

رنا شقیر در ادامه تصریح کرد: نیروهای امنیتی و مردمی توانستند سه خودروی زرهی را که قصد عملیات انتحاری در شرق تکریت داشتند را هدف موشک های خود قرار دهند.

این در حالی بود که همچنان کمک های نظامی به سوی استان صلاح الدین برای حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و با هدف آزاد سازی تکریت ادامه داشت. 
گزارشگر المنار سپس با اشاره به اظهارات آیت الله سیستانی، مرجع دینی شیعیان عراق گفت: مرجعیت دینی از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی در استان صلاح الدین تشکر و قدر دانی نمود.

شیخ عبد المهدی الکربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در کربلای مقدس در خطبه های نماز جمعه پیام ایشان را قرائت کرد و از خداوند بزرگ برای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و مجاهدین پیروزی و موفقیت  آرزو کرد.

نماینده آیت الله سیستانی مردم و همه تشکل های عراقی را به وحدت فراخواند و از دولت خواست عشایر الانبار را برای مبارزه با تروریست های داعش مسلح کنند.

لحظه به لحظه رویدادهای امروز عراق را اینجا دنبال کنید:


سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد؛ درگیری‌هایی که عراق شاهد آن است با نابودی گروه داعش به پایان خواهد رسید.

معاون رئیس پلیس دبی در اظهاراتی از احتمال سفر "البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش به ساحل عاج خبر داد. 

نیروهای امنیتی عراق همزمان با فرار گسترده داعشی‌ها وارد منطقه الکویشات در بخش «کرمل» فلوجه شدند. 

منابع امنیتی عراق از بازداشت چهار مستشار نظامی با گذرنامه‌های آمریکایی، اسرائیلی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در یکی از مراکز طراحی عملیات داعش در استان نینوا خبر دادند

"شاکرالحمدانی" والی داعش در موصل به همراه چند تن از محافظان او در حمله هوایی به کاروان او در منطقه السلامیه در شمال موصل کشته شد. 

مارتین دمپسی در هواپیما در مسیر سفر به بحرین و عراق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در گفتگو با مقامات عراقی نگرانی خود را در ارتباط با نفوذ ایران به آنها منتقل خواهد کرد. این در حالی است که بغداد عملیات گسترده برای بازپس گیری شهر تکریت از دست داعش را آغاز کرده است. 

گروه های مسلح در عراق، 32 نفر را در شهر صدر در شرق بغداد ربودند.

مرحلۀ سومِ عملیات "لبیک یا رسول الله" برای پاکسازی مناطق گصیبه و العلم در استان صلاح الدین از عناصر داعش آغاز شد.

داعش شهر باستانی "حضر" در جنوب موصل را با بلدوزر تخریب کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار