شهردار تهران با اشاره به دو دغدغه مهم در شهر گفت: آلودگی هوا و آلودگی صوتی از مهمترین چالش‌هایی هستند که امروزه شهرداری تهران به دنبال حل این دو مشکل است، زیرا با حل این چالش‌ها، می‌توان تمام مشکلات موجود در شهر تهران را حل کرد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در اختتامیه سومین جشنواره شکوفا که امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهری در برج میلاد تهران برگزار شد،‌ اظهار کرد: آلودگی هوا و آلودگی صوتی دو دغدغه مهم شهر تهران هستند که با حل آن، تمام مشکلات شهر حل می‌شود.

قالیباف با اشاره به برنامه‌هایی که در خصوص رفع آلودگی هوا انجام شده است گفت: چهاردهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ترافیک با حضور کشورهای اروپایی دو هفته گذشته در برج میلاد، در راستای همین امر برگزار شد.

شهردار تهران ادامه داد: جوامع انسانی با تجربه و علم مبتنی بر عقلانیت و فارغ از گرایش‌ها به دنبال رفع مشکلات متعدد در شهر تهران هستند و به نظر می‌رسد اگر منطقی و با عقلانیت به موضوع نگاه کنیم، همه به دنبال حفظ انسانیت و پیاده سازی عدالت و کرامت در جوامع هستند.

وی با بیان اینکه کرامت در راس جامعه و باید آن را حفظ کنیم، افزود: اگر آن را توسعه دهیم، می‌توانیم عدالت را بدون نقص در جامعه حکم فرما کنیم و شرط اساسی آن حرکت در مسیر درست انسانی است.

قالیباف با بیان اینکه کرامت برای همه شهروندان است و باید این رویکرد را دنبال کنند، تصریح کرد: شهرداری تهران برای رسیدن به یک برنامه ریزی دقیق و تاثیر گذار نیازمند مشارکت شهروندان است و بدون مشارکت آن‌ها رسیدن به موفقیت امکان پذیر نیست. 


شهردار تهران ادامه داد:‌برای پیشرفت شهر نیازمند تغییر رفتار در شهروندان هستیم و باید فرهنگ ترافیکی که یک معضل جدی در شهر است را تغییر دهیم، زیرا با توسعه سخت افزاری، مشکلات این شهر حل نخواهد شد. 

وی افزود: کشور ایران نیز به اندازه تمام کشورهای دنیا دارای چندین بزرگراه است و خودرو‌های بسیاری در این کشور در حال تردد هستند اما متاسفانه چندین برابر همین کشور‌ها آلودگی هوا در شهرهایش وجود دارد و این به معنای متوقف شدن و پیشرفت نداشتن است. 

وی تاکید کرد: با آموزش و فرهنگ سازی می توانیم در تغییر الگوهای رفتاری موفق و با فساد که امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان شده است مبارزه کنیم.

قالیباف تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت نیازمند شفاف سازی و تکمیل حلقه های کار شهروندان هستیم زیرا بدون مشارکت آنها نمی توانیم به جایی برسیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امروزه شهرداری تهران جای هیچ شک و تریدی برای شهروندان بر جای نگذاشته است، گفت: حل مشکلات شهر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت جدی است و همه برای حل آن باید تلاش کنند.

وی تاکید کرد: توسعه فرهنگ، اشتغال، بیکاری جوانان، از مهمترین موضوعاتی است که در جشنواره شکوفا به آن پرداخته می شود و برای حل آن همه با یکدیگر مشارکت و همکاری می کنند.

قالیباف با بیان اینکه ما نباید تنها به موضوع آموزش تاکید کنیم، ادامه داد: در شهر تهران و در حوزه آموزش با مشکلات زیادی مواجه نیستیم و باید نهادمند کردن را به آموزش ترجیح دهیم و مشکلات شهر را به طور کامل رفع کنیم.

شهردار تهران در پایان افزود: امیدواریم با مجموعه مدیریت شهری و جشنواره شکوفا بتوانیم شاهد یک تحول عظیم در شهرمان باشیم و به سمت محتوا گرایی حرکت و به آن سرعت بخشیم زیرا که امکان و ظرفیت با اولویت در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار