وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما از موضع وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم در این مسیر هرچقدر نیاز باشد همراه و یاری کننده خواهیم بود تا با معرفی این عزیزان نسل آینده دلبستگی بیشتری نسبت به انقلاب، نظام و فرهنگ شهادت داشته باشند.

ویژگی بارز شهدا باور به دین، کشور و ولایت فقیه زمانشان بودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ حسن قاضی‌زاه هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم صدیقه کبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهیدان کسانی هستند که جان عزیز خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند و امروز نیز جمع عظیمی از افراد مشتاقند تا در‌‌ همان مسیر با خدمت به مردم، کشور و دین به عطر شهدا نائل شوند.  
 
قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از کسانی که این کنگره را برپا کردند اظهار داشت: ایجاد مراسمی از این دست بیانگر همدلی و همراهی ایجاد شده در مدیریت دانشگاه‌هاست و امیدواریم این همدلی عمق افزونتری پیدا کند.  
 
وی اضافه کرد: معتقدیم فرمایش حکیمانه رهبر فقید انقلاب که دانشگاه مبداء همه تحولات است، در عرصه شهید و شهادت نیز باید عملی شود و رنگ و بو و فرهنگ شهادت به دانشجوی امروز نیز انتقال یابد، زیرا شهیدان زیبا‌ترین چهره‌های این کشور و دفاع مقدس زیبا‌ترین قطعه تاریخ است.  
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خیلی حیف است که چشم جوانان این کشور را به این زیبایی‌ها و حماسه آفرینی شهدای عزیز باز نکنیم.  
 
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به موضع‌های مختلفی که در کشورهای خارجی وجود دارد، گفت: غرب از هیچ چیز همه چیز درست می‌کند، ما در موزه دانشگاه از چه گنجینه‌هایی برخورداریم و هرکدام از این شهدا به تعبیر امام خمینی(ره) یک ملت بوده‌اند.  
 
وی با اشاره به شهدایی مثل شهید ناجیان، شوریده، صفری، زین الدین و همت خاطرنشان کرد: هیچ یک از آن‌ها سن چندانی نداشتند، در حالیکه باور، ایمان و صداقت هرکدام به تنهایی یک موزه بزرگ است.  
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان فرازی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرکت در مسیر شهدا ادامه راه آنهاست، اظهار داشت: تبیین نقش شهدا و ایثارگران در عزت و استقلال این کشور یکی از پرافتخار‌ترین خدماتی است که نصیب انسان می‌شود.  
 
قاضی‌زاده هاشمی با ادای احترام به خانواده شهدا تصریح کرد: برنده اصلی این معامله که در حقیقت معامله با خداوند است شما عزیزان هستید، شهادت بالا‌ترین افتخاری است که بر سینه یک خانواده نصب می‌شود، موقعیت‌های مختلف مانند وکالت، وزارت و... زودگذر است اما جایگاهی که شما به عنوان خانواده شهید در درگاه الهی دارید، جایگاهی بی‌بدیل است و ارزش آن تنها در جهان آخرت هویدا خواهد شد.  
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه من خود را عضوی از خانواده بزرگ شهدای دانشجو می‌بینم، گفت: تثبیت فرهنگ شهید و شهادت در بین جوانان از جایگاه والایی برخوردار است که تنها با برگزاری این جلسات محقق نخواهد شد.  
 
وی افزود: دانشجویان امروز ما نمی‌دانند چه گوهرهایی در همین صندلی‌هایی که امروز آن‌ها می‌نشینند سال‌ها قبل حاضر بودند.  
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برجسته‌ترین فرماندهان جنگ از دانشجویان همین مرز و بوم بودند، عنوان کرد: ما به عنوان مسئول تا چه اندازه در معرفی جایگاه این عزیزان موفق عمل کردیم؟  
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مسئولین فرهنگساز در این عرصه تصریح کرد: زندگی این عزیزان را طوری نشان ندهید که گویی افراد خاصی بودند، تنها ویژگی بارز آن‌ها وجود اعتماد و باور به دین، کشور و مهم‌تر از همه ولی فقیه زمان خود بود.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از موضع وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم در این مسیر هرچقدر نیاز باشد همراه و یاری کننده خواهیم بود تا با معرفی این عزیزان نسل آینده دلبستگی بیشتری نسبت به انقلاب، نظام و فرهنگ شهادت داشته باشند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار