همدان؛

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت؛سالانه 3 میلیارد متر مکعب آب از مرز غرب کشور خارج می شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه دولتمردان به حل بحران کم آبی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ کارخانه ای در شورای اداری شهرستان همدان با بیان اینکه بودجه کشور به میزان 844 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شد گفت: از این میزان 220 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی کشور اختصاص یافته که اگر قیمت نفت به 72 دلار برسد این بودجه به 236 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه دولت در بودجه کشور هزار میلیارد تومان به اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان اختصاص داده بود افزود: به دلیل اهمیت این موضوع، مجلس بودجه این بخش را به 4 هزار میلیارد تومان افزایش داد.


کارخانه ای از تخصیص هزار میلیارد تومان نیز به صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: به کشاورزانی که نتوانسته اند وام های خود را پرداخت نمایند مهلت سه ساله داده خواهد شد.


نماینده مردم همدان و فامنین درخانه ملت با اشاره به بودجه 500 میلیون دلاری برای آبرسانی روستایی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان و دریای مازندران به اقصی نقاط کشور یکی از برنامه های مقابله با کم آبی است.


کارخانه ای با اشاره به خروج آب های مرزی از کشور اضافه کرد: تنها در قسمت غرب کشور سالانه 3 میلیارد متر مکعب آب از مرز کشور خارج می شود.


وی با بیان اینکه 16 روش برای آبیاری نوین وجود دارد خاطرنشان کرد: در کشور تنها از یکی از این روش ها برای آبیاری استفاده می شود، در حالی که بهترین روش آبیاری برای مقابله باکمبود آب آبیاری زیر سطحی است که در کشور کاربردی ندارد.


نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به وجود دانشکده های کشاورزی متعدد در کشور اضافه کرد: علم چاره مشکلات است و کارشناسان این بخش باید راهی برای مقابله با خشکسالی بیابند.


 در ادامه کارخانه ای با بیان اینکه ایران کشوری نیست که با تحریم از پا دربیاید خاطرنشان کرد: تحریم برای کشوری با منابع انسانی فراوان و ذخایر عظیم معدنی معنا ندارد.


وی با بیان اینکه ایران در 35 بخش دارای رتبه های تک رقمی در جهان است و هر روز تعداد این بخش ها افزایش می یابد  تاکید کرد: در مدت 3 ساله تحریم تحول عظیمی در بخش دفاعی و صنعتی کشور رخ داده است.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها 3 درصد از ذخایر زیر زمینی کشور مورد بررسی ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته است تصریح کرد: اگر تمام منابع کشور مورد بررسی قرار بگیرند سرمایه عظیمی وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ق


برچسب ها: همدان ، آب ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.